Lubisz czerwone mięso? Oto 6 oznak świadczących o tym, że jesz go za dużo

Lubisz czerwone mięso? Oto 6 oznak świadczących o tym, że jesz go za dużo

Dodano: 
Wieprzowina
Wieprzowina / Źródło: Fotolia / Autor: Gresei
Karkówka, mielone, steki... Kto z nas ich nie lubi? Ale nierzadko możemy lubić te potrawy za bardzo, a to skutkuje komplikacjami zdrowotnymi.

Czerwone mięso jest podstawą diety wielu osób. Co bardziej smakuje, niż pyszne mięsko z grilla w ciepły letni dzień? Ale, jak to jest w przypadku większości innych rzeczy, zbyt wiele dobrych rzeczy może być dla ciebie złe. Chociaż prawdą jest, że czerwone mięso jest źródłem wysokiej jakości białka i dostarcza organizmowi ważnych składników odżywczych, takich jak żelazo, cynk i witamina B12, spożywanie zbyt dużej ilości tego mięsa wiąże się z negatywnymi skutkami, takimi jak zwiększone ryzyko raka i chorób serca.

Światowy Fundusz Badań nad Rakiem zaleca ograniczenie spożycia czerwonego mięsa do nie więcej niż trzech porcji tygodniowo, czyli łącznie 340-510 g. Jednak wciąż nasze spożycie znacząco wykracza ponad te wartości.

Zasadniczo powinniśmy ograniczyć spożycie czerwonego mięsa, ale nie ma potrzeby całkowicie eliminować go z naszej diety. Czerwone mięso można łączyć z innymi pokarmami o dużej zawartości składników odżywczych, takimi jak warzywa i produkty pełnoziarniste, aby stworzyć dobrze zbilansowany posiłek.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy jesz za dużo czerwonego mięsa, jest zwrócenie uwagi na wielkość porcji i częstotliwość spożywania. Jedna porcja mięsa odpowiada 85-110 g: jest to mniej więcej wielkość talii kart lub dłoni. Oto 6 znaków, które mogą wskazywać, że powinieneś ograniczyć spożycie czerwonego mięsa.

Czytaj też:
Te pokarmy mogą zwiększyć ryzyko choroby Alzheimera. Czy też je spożywasz?

Jesz za dużo czerwonego mięsa? Dzieje się tak, gdy...

Zauważasz przyrost masy ciała
Uwielbiamy wołowinę, ale kiedy zbyt często spożywamy steki o dużych rozmiarach i cheeseburgery z podwójną porcją mięsa, spożywamy nadliczbowe kalorie. Wybór rozsądnych porcji 85-110 g wołowiny i chudszych kawałków mięsa, takich jak polędwica, chudy boczek, schab i 90-procentowa chuda lub chudsza mielona wołowina może pomóc w osiągnięciu celów wagowych bez całkowitego rozbioru mięsa.

Masz nieświeży oddech
Jeśli musisz wykorzystywać wszelkie możliwe sposoby, aby zwalczyć nieświeży oddech częściej niż twoi domownicy, możesz jeść zbyt dużo mięsa. Kiedy trawisz mięso, twoje ciało wytwarza amoniak jako produkt uboczny. Zapach amoniaku może przedostać się do ust i wywołać nieprzyjemny zapach.

Twój poziom cholesterolu rośnie
Spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczów nasyconych może podnieść poziom cholesterolu we krwi, więc jeśli jesz duże ilości grubszych kawałków czerwonego mięsa, twój kardiolog może nie być zbyt zadowolony z twojego poziomu cholesterolu. Wybierz chude kawałki wołowiny, aby zwalczyć wysoki poziom cholesterolu. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele opcji do wyboru. Badania sugerują, że do 170 g chudej wołowiny w ramach zbilansowanej diety nie wpłynie negatywnie na poziom cholesterolu, a wyniki te znajdują odzwierciedlenie w zaleceniach American Heart Association.

Miewasz zaparcia
Jeśli jesz za dużo mięsa i nie dostajesz wystarczającej ilości błonnika z produktów, pełnych ziaren i fasoli, możesz doświadczyć zaparć. Chociaż wołowina jest jednym z najlepiej przyswajalnych białek, zbyt duża częstość jedzenia jej oznacza, że ​​nie masz zbilansowanej diety. Utrzymywanie kontroli spożycia mięsa przy jednoczesnym spożywaniu pokarmów bogatych w błonnik i utrzymywanie nawodnienia może pomóc ci iść we właściwym kierunku.

Masz problemy z płodnością
Jeśli masz problemy z poczęciem, możliwe jest, że zbyt duża ilość czerwonego mięsa odgrywa tu rolę. Wybieranie opcji białkowych, które są oparte na roślinach lub bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 (takie jak ryby) oraz ograniczenie czerwonych i przetworzonych mięs powoduje poprawę płodności u kobiet. W przypadku mężczyzn dane sugerują, że przetworzone czerwone mięso wiąże się z niższą liczbą plemników. Zaleca się ograniczenie spożycia czerwonego mięsa do 1-2 razy w tygodniu, podkreślając przy tym istotność spożycia pokarmów takich, jak tłuste ryby, takie jak łosoś i korzystne białka roślinne, takie jak soczewica i ciecierzyca.

Masz nieprzyjemny zapach ciała
Jeśli zauważysz, że ludzie odwracają od ciebie nosy lub komentują cię nieprzychylnie, możesz wydzielać nieprzyjemny zapach ciała. Podczas gdy pomijanie pryszniców jest oczywistym winowajcą, wybór białka może również odgrywać pewną rolę. W jednym małym badaniu mężczyźni, którzy unikali czerwonego mięsa przez 2 tygodnie, mieli zapach, który był bardziej atrakcyjny i przyjemniejszy w porównaniu z naturalnym zapachem osób jedzących czerwone mięso.
Czytaj też:
Ten składnik poprawi zdrowie serca? Dobra wiadomość dla wegan

Źródło: eatthis.com
 0

Czytaj także