Ograniczasz sól w diecie? Oto 6 negatywnych skutków rezygnacji z soli

Ograniczasz sól w diecie? Oto 6 negatywnych skutków rezygnacji z soli

Dodano: 
Sól
Sól / Źródło: Pexels / Artem Bali
Wiele mówi się o tym, że sól szkodzi. Okazuje się jednak, że odstawienie tej przyprawy też może nie przynieść dobrych rezultatów.

Chlorek sodu (NaCl), znany również jako sól kuchenna, jest niezbędnym związkiem, którego nasz organizm używa do:

  • wchłaniania i transportu składników odżywczych
  • utrzymania ciśnienia krwi
  • utrzymywania właściwej równowagi płynów
  • przekazywania sygnałów nerwowych
  • skurczania i rozkurczania mięśni.

Sól jest związkiem nieorganicznym, co oznacza, że ​​nie pochodzi z żywej materii. Powstaje, gdy Na (sód) i Cl (chlor) łączą się, tworząc białe, krystaliczne kostki.

Sód jest ważnym elektrolitem i głównym składnikiem soli kuchennej. Zbyt wysokie stężenie sodu jest związane z podwyższonym ciśnieniem krwi, a organizacje zdrowia zalecają ograniczenie spożycia tego pierwiastka – a, jako że jego głównym źródłem w codziennej diecie jest właśnie sól kuchenna, mówi się najczęściej o konieczności ograniczenia spożycia soli.

Większość aktualnych wytycznych podaje, aby spożywać mniej niż 2300 mg sodu dziennie. Niektóre podają górną granicę nawet jako 1500 mg na dzień. Jednak nawet jeśli zbyt duża ilość sodu w codziennej diecie powoduje problemy, zbyt niskie spożycie tego pierwiastka może być równie niezdrowym rozwiązaniem.

Czytaj także:
Czy jem za dużo soli? 8 sygnałów, które wysyła ci organizm

Dlaczego odstawienie soli może zaszkodzić?

Czytaj także:
Nie tylko nadciśnienie. Dlaczego lepiej jest jeść mniej soli?
Czytaj także:
Czarna sól – czy jest lepsza niż zwykła sól kuchenna?

Źródło: healthline.com

Czytaj także

 0