Owoce mocy, czyli figi. Jakie są ich korzyści zdrowotne?

Owoce mocy, czyli figi. Jakie są ich korzyści zdrowotne?

Dodano: 
Figa
Figa / Źródło: Unsplash / Weronika Marcińczyk
Figi – i ich liście – są pełne składników odżywczych i oferują wiele potencjalnych korzyści zdrowotnych. Mogą promować zdrowe trawienie, zmniejszać ryzyko chorób serca i pomagać w kontrolowaniu poziomu cukru we krwi.

Figa to wyjątkowy owoc mniej więcej wielkości kciuka, wypełniony setkami małych nasion, który ma jadalną fioletową lub zieloną skórkę. Miąższ owocu jest różowy i ma łagodny, słodki smak. Świeże figi zawierają trochę kalorii z naturalnego cukru, ale kilka fig jest rozsądną, niskokaloryczną przekąską lub dodatkiem do posiłku. Figi zawierają również niewielkie ilości szerokiej gamy składników odżywczych, ale są szczególnie bogate w miedź i witaminę B6.

Figi - zalety

Zawierają błonnik, który może pomóc w promowaniu zdrowia układu pokarmowego i służyć jako prebiotyk – lub źródło pożywienia dla zdrowych bakterii żyjących w jelitach. Figi są od dawna używane jako środek domowy lub alternatywne leczenie problemów trawiennych, takich jak zaparcia. Figi mogą poprawiać ciśnienie krwi i poziom tłuszczu we krwi, co może pomóc poprawić stan naczyń i zmniejszyć ryzyko chorób serca. Mogą mieć korzystny wpływ na skórę, szczególnie u osób z alergicznym zapaleniem skóry lub suchą, swędzącą skórą w wyniku alergii.

Figi - wady

Figi mają pewne potencjalne wady. Na przykład, ponieważ są czasami używane jako domowe lekarstwo na zaparcia, figi mogą powodować biegunkę lub inne problemy trawienne. Figi są również dość bogate w witaminę K, która może zakłócać działanie leków rozrzedzających krew i powodować ich mniejszą skuteczność. Owoce figi – zwłaszcza suszone figi – są bogate w cukier i mogą w krótkim okresie zwiększyć poziom cukru we krwi. Jeśli masz problemy z kontrolowaniem poziomu cukru we krwi, powinieneś ograniczyć spożycie suszonych fig.

Czytaj też:
Masz cukrzycę typu 2? Te przekąski są dla ciebie!

Opracowała:
Źródło: Helathline
+
 0

Czytaj także