Te orzechy są bardzo kaloryczne, ale też wyjątkowo „podkręcą” metabolizm

Te orzechy są bardzo kaloryczne, ale też wyjątkowo „podkręcą” metabolizm

Dodano: 
Bakalie
Bakalie / Źródło: Pixabay / Nennieinszweidrei

Migdały to jedne z najpopularniejszych orzechów. Są bardzo odżywcze i bogate w zdrowe tłuszcze, przeciwutleniacze, witaminy i minerały. Mogą stanowić przekąskę samą w sobie, ale też być doskonałym dodatkiem do innych dań.

Migdały – kaloryczne, ale zdrowe

Powszechnie wiadomo, że orzechy są kaloryczne. Dlatego też osoby, którym zależy na utracie wagi, omijają je szerokim łukiem. To duży błąd, ponieważ jedzone z umiarem nie wpłyną niekorzystnie na figurę. Będą natomiast doskonałym i wartościowym dodatkiem, który może uchronić nas przed różnymi niedoborami.

Migdały działają na metabolizm

Według nowego badania opublikowanego w czasopiśmie Frontiers in Nutrition spożywanie migdałówmoże być korzystne dla... metabolizmu! Badanie potwierdzające tę tezę zostało przeprowadzone na grupie 275 osób w wieku 16-25 lat, z których wszystkie miały markery stanu przedcukrzycowego. Jednej grupie podawano migdały przez 90 dni, podczas gdy druga jadła przekąski z mąki i ciecierzycy. Po okresie próbnym grupa jedząca migdały miała znacznie niższy poziom markera kontroli glukozy, który jest związana z cukrzycą. Ponadto miała zmniejszoną ilość markera stanu zapalnego organizmu.

Dlatego jeśli jesteś zagrożony stanem przedcukrzycowym lub zmagasz się ze stanem zapalnym, dodanie migdałów do diety może nie być złym pomysłem. Te orzechy dostarczą też spore ilości błonnika, zdrowych kwasów tłuszczowych oraz zbawiennych dla skóry przeciwutleniaczy. Garść dziennie będzie doskonałą „porcją zdrowia”.

Czytaj też:
Czy cukrzycy mogą jeść daktyle? Odpowiedź może zaskoczyć

Opracowała:
Źródło: The List
 0

Czytaj także