Suplementy diety wspomagające pracę układu sercowo-naczyniowego

Suplementy diety wspomagające pracę układu sercowo-naczyniowego

Dodano: 
Ból w klatce piersiowej, atak serca.
Ból w klatce piersiowej, atak serca. / Źródło: Fotolia / andriano_cz
Układ krwionośny nieustannie pracuje na najwyższych obrotach. Jego stan jest w dużej mierze uzależniony od naszego stylu życia, a przede wszystkim diety. Kiedy już zerwiemy ze szkodliwymi nawykami (tłuste posiłki, niewyspanie, używki, brak ruchu), powinniśmy wziąć pod uwagę suplementację diety. Na co zwrócić uwagę?

Witamina C

Doskonale wpływa na stan naczyń krwionośnych i tkankę łączną, a co za tym idzie – poprawia krążenie obwodowe. Ponadto witamina Cwspomaga pracę układu odpornościowego. Jest też silnym antyutleniaczem, który walczy z wolnymi rodnikami i spowalnia procesy starzenia.

Wyciągi roślinne

Liść brzozy przyczynia się do spadku poziomu lipidów we krwi i zwiększa wrażliwość na insulinę. Wyciąg z morwy białej reguluje poziom cukru we krwi, co zapobiega jego nagłym skokom. Owoc głogu tonizuje serce, a w połączeniu z owocem aronii optymalizuje ciśnienie krwi i wpływa pozytywnie na elastyczność naczyń wieńcowych. Z kolei kwiat głogu ma działanie rozkurczające naczynia wieńcowe. Ziele serdecznika zwiększa wydolność mięśnia sercowego, obniża ciśnienia krwi, poprawia krążenie.

Naturalne soki

Sok z czarnych jagód lub czarnego bzu pozwala obniżyć poziom złego cholesterolu i uelastycznia naczynia krwionośne. Sok z aronii poprawia wchłanianie i działanie witaminy C, a także pomaga obniżyć ciśnienie. Co ciekawe, soki te poprawiają funkcjonowanie nawet najdrobniejszych naczyń włosowatych.

Czytaj także:
Masz niedobór potasu? Włącz do diety te produkty

Ashwagandha

Tzw. adaptogen, który pozwala organizmowi radzić sobie w chwilach nadmiernego przemęczenia i silnego stresu. Uspokaja umysł, ale nie otumania. Wręcz przeciwnie – dodaje energii.

Zdrowe tłuszcze

Kwasy tłuszczowe omega-3 wykazują działanie przeciwzapalne. Zapobiegają otyłości, cukrzycy i chorobom serca. Na uwagę zasługuje również oliwa z oliwek, a także olej konopny. Zastępowanie w diecie tłuszczów nasyconych tłuszczami nienasyconymi pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.

Czytaj także:
Żeby serce biło dłużej

Ankieta: Czy potrafiłbyś rozpoznać u siebie objawy zawału serca?
/ Źródło: Wprost

Czytaj także

 0