Suplementy diety, wspomagające zdrowy, spokojny sen

Suplementy diety, wspomagające zdrowy, spokojny sen

Dodano: 
Sen
Sen / Źródło: Fotolia / leszekglasner
Suplementy diety mogą okazać się pomocne w walce z bezsennością. Bywa, że potrzebujemy ogólnego wyciszenia lub uzupełnienia niedoboru witaminy D. Dowiedz się, na które suplementy warto zwrócić uwagę.

Korzeń maca

Korzeń peruwiańskiej rośliny zwanej macą słynie z tego, że rewelacyjnie wpływa na potencję, dodaje energii i poprawia sprawność umysłową, zwiększając skupienie i wzmacniając siły witalne. Może pomóc w walce z bezsennością, ponieważ dzięki niemu możemy uniknąć spadku energii w ciągu dnia i niepotrzebnych drzemek, które odbijają się w nocy.

Spokojna głowa

Bywa, że w spokojnym zaśnięciu przeszkadza stres i natrętne myśli. W takich przypadkach mogą pomóc adaptogeny, czyli wyciągi roślinne o działaniu uspokajającym. Jednym z nich jest Ashwagandha – przyczynia się do utrzymania dobrego samopoczucia zycznego i psychicznego oraz daje wsparcie w okresach napięcia nerwowego. Korzystnie wpływa na witalność organizmu w przypadkach osłabienia, wyczerpania i zmęczenia, dodając energii i poprawiając koncentrację.

Spokojny sen

Niektóre wyciągi roślinne działają uspokajająco i ułatwiają zasypianie, np. ziele melisy, szyszka chmielu i kwiat lawendy. Owoc głogu łagodnie obniża ciśnienie krwi, podtrzymuje zjologiczny stan układu krążenia i wspomaga działanie uspokajające innych roślin. Siemię lniane i kwiat lawendy optymalizują proces trawienia, co również wpływa pozytywnie na organizm, a tym samym pomaga w zasypianiu.

Spokojne serce

Kwiat głogu ma działanie rozkurczające naczynia wieńcowe serca. W postaci naparu stosuje się go przy nadciśnieniu, nerwicy, bezsenności, dolegliwościach wieku starczego oraz w leczeniu po zawale mięśnia sercowego.

Witamina D

Udowodniono, że jej niedobór może powodować stany depresyjne. Te natomiast często skutkują problemami ze snem. Wyrównanie poziomu witaminy D może pomóc w zwalczeniu stanów lękowych i ogólnego przygnębienia.

Czytaj także:
Dieta na dobranoc

Czytaj także