Nie odstawiaj węglowodanów!

Nie odstawiaj węglowodanów!

Dodano: 
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Najmodniejsze diety ostatnich lat to diety wysokobiałkowe, ale nie wolno zapominać, że ludzki organizm potrzebuje również węglowodanów
Węglowodany są niezbędne dla naszego organizmu, ponieważ dostarczają mu energii. Cukry, które nie zostały przetworzone, zapobiegają wydaleniu z organizmu wody i minerałów. Dodatkowo uczestniczą w budowie błon komórkowych.

Mimo to wiele osób wyklucza węglowodany z diety, ponieważ kojarzone są z kaloriami i przyrostem tkanki tłuszczowej. Należy jednak pamiętać, że węglowodany, czy też cukry, dzielą się na proste i złożone - to właśnie właściwe ich rozróżnienie jest kluczowe dla osób dbających o linię.

Cukry proste to głównie te, które zostały przetworzone, znajdują się przede wszystkim w słodyczach, a także w owocach. Naturalne proste węglowodany nie są szkodliwe dla nas i nie wpłyną negatywnie na nasze wysiłki związane z odchudzaniem. Węglowodany przetworzone są natomiast często pozbawione naturalnych składników, przez co część energii powstałej z ich spalania jest przetwarzana w tłuszcz i składowana w komórkach tłuszczowych naszego ciała. Aby schudnąć należy więc przede wszystkim wyeliminować słodycze i zastąpić je owocami.

Cukry złożone są o wiele korzystniejsze dla zdrowia - występują m.in. w produktach pełnoziarnistych. Węglowodany te są rozbijane na glukozę znacznie wolniej niż węglowodany proste i przez to dostarczają nam energii powoli i zaspokajają nas przez cały dzień. Można je znaleźć w ryżu, ziemniakach, otrębach i makaronach, a także w grochu, fasoli i soczewicy. Cukry złożone nie powodują nadmiernego wydzielania insuliny, dlatego też zawarty we krwi cukier nie ulegnie podwyższeniu, ani nie zostanie zamieniony w tłuszcz. Takie działanie cukrów złożonych powoduje, że ich spożywanie nie wywoła tycia - zapewni jedynie prawidłowe odżywianie organizmu i dobre samopoczucie.

ab, węglowodany.com.pl

Czytaj także

Czytaj także