Artykuł sponsorowany

Zapach luksusu z weneckim DNA

Dodano:
Zapach luksusu z Weneckim DNA Źródło: The Merchant of Venice
O tym, że zapachy mają zdolność wywoływania pozytywnych emocji wiedzieli już w starożytności

Dzisiaj trend niszowych zapachów rozwija się coraz bardziej i cieszy się coraz większym zainteresowaniem szczególnie, że perfumy niszowe niektórych marek projektowane są przez perfumiarzy bez rozróżnienia na płeć. Pozwalają spróbować nut zapachowych, o których nigdy byśmy nie pomyśleli, że mogą nam się spodobać. Tym sposobem kobiety mogą bezkarnie „przymierzać” cięższe kompozycje, które standardowo mówiło się, że są zarezerwowane dla mężczyzn a mężczyźni z pełną swobodą mogą wybierać nawet w kwiatowych komponentach tworzących zapach.

To właśnie perfumy pozwalają wyrażać emocje i wpływać na to, jak postrzegają nas inni a często na tym nam zależy. Perfumy, to nasza wizytówka albo po prostu „tajemna broń”, bo na pierwszym miejscu stawiamy na dobre samopoczucie, które daje nam pewność siebie jako nieodzowny element do osiągnięcia sukcesu. Często mówi się, że zapach ubiera, więc tym chętniej sięgamy po jakieś wyjątkowe perfumy, które zachwycą nie tylko nas samych, ale również osoby z naszego otoczenia. Zapachy przywołują nam też różne miłe skojarzenia albo nawet miejsca z podróży, które nas zauroczyły zatem wybierzmy się w podróż po unikalnej Wenecji.

Koncept The Merchant of Venice ma swoje konceptualne korzenie w Wenecji i reprezentuje jej sztukę perfumeryjną. Miasto, które miało olbrzymi wpływ na tradycje i historie perfumiarstwa na całym świecie i czerpie z dorobku czasów Republiki Wenecji, kiedy to kupcy weneccy i ich floty handlowe zdominowali handel luksusowymi towarami, złotem, tkaninami, przyprawami i drogocennymi esencjami w całym basenie Morza Śródziemnego łącząc Europę z Dalekim Wschodem. System ten umożliwił Republice Weneckiej zdobycie wiedzy i surowców, których w przeciwnym razie nie byłaby w stanie osiągnąć bezpośrednio na własnym kontynencie. Dzięki mistrzom, takim jak muschieri (perfumiarze), venditori di polvere di Cipro (sprzedawcy pudrów) i produttori di sapone (rzemieślnicy wytwarzający mydła) wynaleziono nowe techniki produkcji, które sprawiły, że weneckie perfumy i kosmetyki stały się poszukiwanymi produktami na całym świecie.

Marka The Merchant of Venice przekazuje ważne i bogate dziedzictwo tradycji weneckiej perfumerii. Interpretuje formuły dawnych kompozycji w nowoczesny i całkowicie innowacyjny sposób, umożliwiając użytkownikowi wejście w wielozmysłowy świat, stworzony z rzadkich kwiatów i przypraw.

Produkty inspirowane są morskimi szlakami handlowymi a flakony są wykonane ze szkła weneckiego Murano. Produkcja szkła jako forma sztuki jest specjalnością wyspy Murano w Wenecji już od 450 roku. Bogata historia od dawna jest źródłem inspiracji dla marki The Merchant of Venice.

Związek rodziny Vidal z Wenecją został przypieczętowany wizjonerskim projektem z udziałem Palazzo Mocenigo a mianowicie stworzeniem pierwszego Muzeum Perfum we Włoszech. Sekcja Perfum jest stale rozwijana. Począwszy od historii kosmetyków, podkreślając rolę Wenecji, muzeum prezentuje niezwykłą kolekcję flakonów perfum, prawdziwych klejnotów dawnego rzemiosła.

Główną i najstarszą linią marki jest Museum Collection zapoczątkowana w 2013 roku, którą stanowi czterdzieści wód toaletowych zamkniętych w czerwonych flakonach, zawierających nie tylko monotematyczne aromaty, ale reprezentujące głównie europejskie i azjatyckie surowce zapachowe. Kolekcja ta powstała dla osób wielbiących określone składniki, wokół których zbudowane są poszczególne kompozycje, które są dokładnie wyskalowane tak, aby zagwarantować wysoki stopień trwałości. Linia ta podąża za ewolucją technik ekstrakcji substancji zapachowych. Od najlżejszych nut z kwiatami i cytrusami do najgłębszych z oud i skórą, w celu zaspokojenia gustów najbardziej wyrafinowanych klientów.

W 2015 roku powstają trzy nowe kolekcje: Murano Art, Murano Exclusive, Nobil Homo. W kolejnych latach zostają stworzone nowe linie np. w 2016 r. Rosa Moceniga oraz La Fenice.

Nobil Homo to męska kolekcja marki The Merchant of Venice. Ten zestaw pięciu wód perfumowanych i jednej wody perfumowanej Concentrée został zainspirowany handlem i podróżami starożytnej weneckiej szlachty.

Kolekcja Murano

Kolekcja Murano opowiada o długich podróżach od fascynujących miast Orientu po urokliwą Wenecję, główny cel starożytnych szlaków śródziemnomorskich. Linia inspirowana jest morskimi szlakami handlowymi. Dzięki temu powstały perfumy inspirowane bogactwem świata okresu późnego średniowiecza. Są to zapachy niepowtarzalne, łączące w sobie różne kultury i miejsca. Ta kolekcja dedykowana jest osobom, które chcą być wyjątkowe, nie tylko pod względem osobowości.

Nobil Homo

Nobil Homo to męska kolekcja. Zestaw czterech wód perfumowanych, które zostały zainspirowane handlem i podróżami starożytnej weneckiej szlachty.

Murano Exclusive

Jest to kolekcja ekskluzywnych wód perfumowanych charakteryzujących się wysoką koncentracją zapachów, z których każdy posiada własną, fachowo wykonaną kompozycję zapachową: kwiatowe i orientalne nuty serca nadają niepowtarzalny, wyrafinowany i wyjątkowy charakter każdej kreacji zapachowej.

Murano Art Collection kolekcję charakteryzuje dwanaście Ekstraktów Perfum stworzonych z najcenniejszych i najwyższej jakości surowców, dodatkowo wzmocnionych bardzo wysoką zawartością perfum, która gwarantuje wyjątkową moc i trwałość.

Fenice

Kolekcja Fenice to projekt poświęcony jednemu z najważniejszych symboli Wenecji – legendarnemu teatrowi Gran Teatro la Fenice, który łączy wizerunek marki The Merchant of Venice z międzynarodową instytucją kultury. Teatr ten może się pochwalić burzliwą historią, w czasie której przetrwał kilka pożarów i zachował renomę oraz pozycję w świecie kultury niczym tytułowy Feniks. Woda perfumowana La Fenice Pour Homme uosabia wyrafinowaną atmosferę teatru. Łączy w sobie kontrastowe świeże, zielone nuty i głębokie intensywne olibanum. Serce zapachu skomponowane z goździków, bazylii i czarnego pieprzu dopełnia klasyczna baza w postaci cedru, ambry i skóry.

Blue Tea

Blue Tea, to pierwszy i wyjątkowy zapach na rynku perfumeryjnym, którego sercem jest wyrafinowana chińska herbata należąca do gatunku Oolong (niebieska herbata). Odkrywając bogactwo regenerującej herbaty, zapach rozwija się wokół poetyckiego akordu niebieskiej herbaty i kwiatowego bukietu róży, magnolii i neroli. Serce rozkwita łagodnie, świeżo, lekko owocowo. Nuty bazy wetywerii otulone piżmem są wzbogacone wyjątkowym, zielonym akcentem.

Zapachy do torebki

Na uwagę zasługuje również projekt „zapachów do torebki” o pojemności 10 ml czy 30 ml w formie flakonu z pięknym ozdobnym korkiem w kształcie płomienia. Całość wykonana ze szkła weneckiego. Kolekcję charakteryzują ekstrakty perfum stworzonych z najcenniejszych i najwyższej jakości surowców, dodatkowo wzmocnionych bardzo wysoką zawartością nut zapachowych z gwarancją wyjątkowej trwałości.

Zapachy do torebki

The Merchant of Venice opracowało kolekcję zapachów do pomieszczeń ze szkła Murano, która została zaprojektowana i opracowana we współpracy z renomowaną fabryką szkła Nason Moretti. Zapachowe latarenki, zapachowe świeczki, dyfuzory zapachowe, uzupełnienia 500 ml.

W nowoczesnej reinterpretacji weneckich tradycji perfumeryjnych The Merchant of Venice tworzy wyjątkowe i wyrafinowane perfumy dla wyjątkowych klientów, którzy nieustannie poszukują ekskluzywnych produktów.

Noszenie The Merchant of Venice oznacza doświadczanie wyjątkowej klasy we własnym stylu- indywidualny charakter i eleganckie wyrafinowanie, pasję do elegancji i jednocześnie pasję do eksperymentowania.

Pachnący kawałek Wenecji znajdziesz teraz w Polsce. Wystarczy, że odwiedzisz perfumerię Douglas.

Marka dostępna w sieci perfumerii Douglas oraz na www.douglas.pl

Logo

Źródło: The Merchant of Venice
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...