3 rzeczy, których nie wiedziałeś o diecie przeciwzapalnej

3 rzeczy, których nie wiedziałeś o diecie przeciwzapalnej

Dodano: 1
Produkty bogate w chrom
Produkty bogate w chrom / Źródło: Shutterstock
Czy dieta przeciwzapalna jest dla wszystkich? Okazuje się, że niekoniecznie i że warto poznać kilka szczegółow na jej temat.

Przewlekłe stany zapalne w organizmie to poważny problem, który grozi rozwojem wielu schorzeń. Z tego względu coraz większą popularnością cieszy się dieta przeciwzapalna, która pomaga pozbyć się stanów zapalnych i poprawić kondycję zdrowotną. Co trzeba wiedzieć na jej temat?

3 rzeczy, których nie wiedziałeś o diecie przeciwzapalnej

Dieta przeciwzapalna to sposób odżywiania, polegający na unormalizowaniu pracy układu odpornościowego. Jeśli na skutek złego odżywiania (na przykład spożywania nadmiernej ilości cukru czy produktów bogatych w skrobię lub tłuszcze typu trans), układ odpornościowy jest nadmiernie stymulowany do pracy, w organizmie powstają stany zapalne. Nierzadko są one podwaliną wielu poważnych chorób, dlatego do takiej sytuacji lepiej nie dopuszczać.

Dieta przeciwzapalna polega na zmianie odżywiania i włączeniu do jadłospisu produktów, które normalizują sytuację i leczą stany zapalne. Jest to dieta bogata w warzywa i owoce (zwłaszcza te bogate w polifenole i przeciwutleniacze), ale też wszelkiego rodzaju kasze, zdrowe tłuszcze czy ryby.

1. Dieta przeciwzapalna to nie dieta odchudzająca

Przed przejściem na dietę przeciwzapalną, warto pamiętać, że to zdrowy sposób odżywiania, a nie dieta odchudzająca. Nierzadko niesie ona ze sobą efekt utraty zbędnych kilogramów, ponieważ jest bogata w warzywa, nasiona i zdrowe tłuszcze, ale odchudzanie nie jest jej głównym celem.

2. Dieta przeciwzapalna to nie tylko warzywa

Dieta przeciwzapalna jest nie tylko bogata w warzywa i owoce, ale też zioła, zawierające dużą ilość antyoksydantów. Ich celem jest zwalczanie wolnych rodników i łagodzenie oraz eliminowanie stanów zapalnych w organizmie. Pragnąc przejść na dietę przeciwzapalną, warto włączyć do diety także przyprawy i zioła, które poprawią kondycję zdrowotną układu trawiennego i całego organizmu. Warto sięgnąć m.in. po kurkumę, imbir czy oregano.

3. Pamiętaj o napojach

Dieta poprawiająca kondycję organizmu, to całokształt sposobu odżywiania. Jeśli chcemy zacząć odżywiać się w ten sposób, musimy spojrzeć na swój jadłospis kompleksowo. Nie wystarczy zastąpić ziemniaków kaszą jaglaną, a tłustego mięsa rybą. Ważne jest to, co jemy, ale też to, co pijemy. Słodkie napoje gazowane, alkohol, kawę warto zastąpić białą i zieloną herbatą, naparami ziołowymi i zwykłą wodą. Herbaty są doskonałym źródłem antyoksydantów i świetnie pomagają oczyszczać organizm! A zatem także i usuwać stany zapalne.

Czytaj też:
5 sprawdzonych sposobów na to, by schudnąć 5 kilogramów

 1

Czytaj także