Odchudzasz się? Oblicz swój wskaźnik RFM. To ważne!

Odchudzasz się? Oblicz swój wskaźnik RFM. To ważne!

Dodano: 
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Unsplash / Siora Photography
Zanim zaczniemy się odchudzać, powinniśmy przejść szereg badań, by określić nasz stan zdrowia i kondycję. Dodatkowo warto też sprawdzić wskaźnik BMI i RFM, dokonać pomiarów obwodów (talia, biodra, klatka piersiowa).

Wskaźnik RFM mierzy ilość tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Jak zmierzyć sobie zawartość tkanki tłuszczowej? Powiedziała o tym dietetyczka Urszula Somow. Czy RFM wypiera wskaźnik BMI?

Co to jest RFM?

RFM pokazuje stosunek obwodu w talii do wzrostu (a nie do wagi).

Jak obliczyć RFM?

  • Mężczyźni: 64 - (20 x wzrost / obwód w talii) = RFM
  • Kobiety: 72 - (20 x wzrost / obwód w talii) = RFM

Co to jest BMI?

BMI (Body Mass Index) to współczynnik powstały przez podzielenie masy ciała podanej w kilogramach przez kwadrat wysokości podanej w metrach. Obliczanie tego wskaźnika służy do przybliżonego zobrazowania zawartości tłuszczu w organizmie. Dzięki uzyskanemu wynikowi lekarze mogą oceniać u konkretnych pacjentów ryzyko pojawienia się groźnych chorób związanych z niedowagą, nadwagą lub otyłością.

Czytaj także:
5 prostych wskazówek, które pozwolą ci ograniczyć cukier w diecie

Czytaj także

 0