Chudnij w czasie pracy. Podpowiadamy, jak dbać o aktywność fizyczną za biurkiem

Chudnij w czasie pracy. Podpowiadamy, jak dbać o aktywność fizyczną za biurkiem

Dodano: 
Choroby biurowe
Choroby biurowe
Wielu z nas ma pracę, która wymaga od nas siedzenia przez kilka godzin dziennie przy biurkach. Jednak z tak długim przebywaniem w pozycji siedzącej wiąże się wiele zagrożeń dla zdrowia. Ale jak być aktywnym w miejscu pracy? Okazuje się, że nie jest to zbyt trudne.

Badania wykazały, że przebywanie w pozycji siedzącej przez dłuższy czas wiąże się z otyłością, cukrzycą typu 2 oraz zwiększonym ryzykiem śmierci z powodu chorób serca i raka. Zbyt długie siedzenie może również spowalniać metabolizm, co ma wpływ na zdolność organizmu do regulowania ciśnienia krwi i cukru we krwi, a także rozkładania tkanki tłuszczowej. Włączenie aktywności fizycznej w dzień roboczy może zmniejszyć niektóre zagrożenia dla zdrowia, które są podwyższone przez siedzący tryb życia.

Jedno z badań wykazało, że zaledwie 30 minut aktywności fizycznej przez 5 dni w tygodniu – niezależnie od tego, czy chodzi się na siłownię, jeździ na rowerze do pracy, czy idzie na spacer w porze lunchu – może zapobiec 1 na 12 zgonów na całym świecie! Sprawność fizyczna może również chronić przed niektórymi szkodliwymi skutkami stresu w miejscu pracy. Stres może prowadzić do pogorszenia samopoczucia, objawów depresyjnych i wysokiego ciśnienia krwi – a wszystko to może prowadzić do nieobecności w pracy.

Podczas pracy przy biurku przez 7-10 godzin dziennie aktywność może być wyzwaniem. Ale nie jest niemożliwa. Poznaj 5 kluczowych wskazówek, które pomogą ci pozostać aktywnym w ciągu dnia roboczego.

Czytaj także:
Ludzki oddech może znacząco wpłynąć na jakość powietrza w biurze
Czytaj także:
Dieta biurowa – co i jak jeść, żeby chudnąć za biurkiem

Źródło: medicalnewstoday.com

Czytaj także

 0