Czy warto robić jednodniowy urlop od diety?

Czy warto robić jednodniowy urlop od diety?

Dodano: 
Zegar
Zegar / Źródło: Pexels / Pixabay
Odchudzanie często kojarzy nam się z zakazami i restrykcjami. Nic dziwnego, że wiele osób z wytęsknieniem czeka na dzień, w którym będzie można trochę zgrzeszyć.

W studio „Dzień Dobry TVN” gościła Urszula Somow. Dietetyk opowiedziała o tym, czym jest „cheat meal”. Zdradziła, czy jej zdaniem przerwy od diety mają sens. – Najważniejszy jest umiar. Mamy z tym bardzo duży problem – powiedziała. Na co powinniśmy uważać rezygnując z diety nawet raz w tygodniu?

Jak ograniczyć kalorie bez głodzenia się?

Zrezygnuj ze śmiechowych kalorii
Zacznij od cięcia żywności, która nie oferuje żadnych korzyści odżywczych. Alkohol, słodycze, napoje gazowane, fast-foody, słodkie wypieki, ciasteczka, chrupki i inne wątpliwej jakości przekąski. Na ogół wszystkie one zawierają bardzo dużo kalorii w niwielkiej ilości. Już samo ograniczenie takiej żywności może pomóc stracić na wadze i poczuć się lepiej.

Jedz więcej warzyw
To najprostszy sposób na zwiększenie objętości dania. Sięgaj po warzywa, które lubisz, a twój organizm szybko ci podziękuję. Warzywa są cennym źródłem błonnika pokarmowego, który daje uczucie sytości na dłużej i usprawnia przemianę materii. Ponadto zawierają mnóstwo witamin i antyoksydantów, które pozytywnie wpływają na ogólne zdrowie.

Nie daj się zwariować
Odchudzanie nie mogę być karą czy drogą przez mękę. To, że raz na jakiś czas sobie odpuścisz, nie spowoduje, że zmarnujesz wszystko, co osiągnąłeś. Kluczowe jest to, by dawać z siebie tyle, ile akurat jesteśmy w stanie. Dokonywanie mądrych wyborów żywieniowych bez drastycznego cięcia kalorii naprawdę zaowocuje sukcesem.
Czytaj też:
Jak uchronić się przed przejedzeniem? Oto wskazówki

Opracowała:
Źródło: X-news / Zdrowie Wprost
 0

Czytaj także