Uporządkuj kuchnię, a osiągniesz sukces w odchudzaniu. W jaki sposób?

Uporządkuj kuchnię, a osiągniesz sukces w odchudzaniu. W jaki sposób?

Dodano: 
Spiżarnia, zdj. ilustracyjne
Spiżarnia, zdj. ilustracyjne / Źródło: Unsplash / Martin Lostak
Odchudzanie zaczyna się w kuchni. I to dosłownie! Jak uporządkować kuchnię, by szybciej zrzucić zbędne kilogramy?

Jeśli chodzi o odżywianie odchudzające, ustalenie, co jeść (i ile) to połowa sukcesu. Druga połowa to świadoma minimalizacja pokus. Zdecydowana większość osób chcących schudnąć nie zdaje sobie sprawy, że inwestując w odpowiednie narzędzia i wdrażając subtelne sztuczki organizacyjne, mogą rzeczywiście znaleźć się w doskonałej pozycji, aby osiągnąć swoje cele. A gdzie lepiej zacząć niż w samym domowym centrum jedzenia?

Czytaj też:
Czy mąka się psuje? Oto, co należy wiedzieć

Jak przeorganizować kuchnię, by schudnąć?

1. Ułóż zdrowe produkty na wysokości wzroku
Dla wielu osób półki w spiżarni na wysokości oczu są miejscem, w którym można przechowywać chipsy, ciastka i inne pakowane, wysoko przetworzone produkty spożywcze. Oznacza to jednak, że przekąski, które najprawdopodobniej wybierzesz jako pierwsze, są prawdopodobnie bogate w tłuszcz, sól, cukier i kalorie, a także niską zawartość błonnika i białka. To dlatego, że często wybierasz to, co widzisz jako pierwsze. Rozważ przeniesienie tych mniej pożywnych wyborów na najwyższe i najniższe półki i umieszczenie zdrowszych wyborów, takich jak orzechy, suszone owoce i krakersy z pełnego ziarna na twoich najłatwiej dostępnych półkach. Ta sama reguła obowiązuje w przypadku lodówki.

2. Daj szufladom w lodówce nowe życie
Wiele osób pozostawia na blatach kuchennych pudełka z płatkami, przekąski, torebki z chipsami i inne często spożywane potrawy. Ale niektóre badania pokazują, że ludzie, którzy trzymają jedzenie na ladzie, częściej mają wyższe BMI. Jedyny wyjątek: miska owoców na blacie jest związana z niższym BMI. Aby zaszczepić w sobie i w domownikach lepsze nawyki żywieniowe, umieść miskę z owocami na blacie i schowaj wszystko inne w szafkach.

3. Używaj mniejszych przyborów
Mniejsze przybory kuchenne, takie jak łyżeczki do herbaty i widelce do sałatek, mogą pomóc spożywać mniej kalorii. W jednym badaniu stwierdzono, że ludzie, którzy jedli łyżeczkami zamiast większych łyżek, spożywali o 8% mniej jedzenia. Zbyt szybkie jedzenie nie pozwala nam rozpoznać, czy nadal jesteśmy głodni, ponieważ połączenie mózgu i żołądka zajmuje trochę przestrzeni. Podobnie mniejsze talerze mogą pomóc w kontroli porcji. Nawet jeśli posiłek jest taki sam, może się okazać, że bardziej satysfakcjonujące jest spożywanie bardzo dobrze wyglądającego posiłku na mniejszym talerzu w porównaniu z małą kolacją na większym talerzu.

4. Ogranicz nieuczciwość, jeśli już musisz oszukiwać
Miej w domu tylko jeden rodzaj niezdrowej przekąski w tym samym czasie. Im większą różnorodność mamy pod ręką, tym więcej jemy. Ograniczając opcje, łatwiej uniknąć przejadania się.

5. Kupuj porcje na raz
Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku zdrowej, ale bardzo kalorycznej żywności. To sprawia, że ​​chętniej chwytasz jedzenie, jesz i trenujesz swój mózg, aby zrozumieć, jak wygląda porcja. Jest to szczególnie ważne w przypadku pokarmów o dużej zawartości kalorii, takich jak orzechy, masło orzechowe, guacamole i hummus. Zbyt łatwo jest zjeść cały pojemnik z hummusem na raz, a może to być coś w rodzaju sześciu porcji!

6. Pozostaw przypomnienia o piciu wody
Wykazano, że utrzymanie nawodnienia pomaga w odchudzaniu, zwłaszcza że pragnienie często myli się z głodem. Zostaw notatki w kuchni, aby pamiętać o zdrowych nawykach w kwestii nawodnienia. Na przykład, jeśli próbujesz pić mniej gazowanych napojów i więcej wody, umieść karteczkę na lodówce jako przypomnienie, aby nalać sobie szklankę wody. Możesz także postawić butelkę z wodą lub szklany dzban, który będzie wizualnym sygnałem do wypicia większej ilości wody.

7. Siadaj do jedzenia
Badania pokazują, że jedzenie w pozycji stojącej może rozpraszać i prowadzić do przejadania się. Zamiast tego poświęć trochę czasu, aby usiąść i zjeść. Odłóż telefony lub inne rzeczy rozpraszające uwagę i skup się na jedzeniu, które lubisz. Będziesz bardziej uważny. Dlatego też nie kładź na krzesłach kuchennych toreb z zakupami, garnków czy innych rzeczy. Miej czas i miejsce, żeby usiąść do jedzenia.
Czytaj też:
Sernik idealny, czyli jaki? Kucharz zdradza swoje triki

Źródło: myfitnesspal.com
 0

Czytaj także