Odchudzasz się? Oto 5 pomysłów na śniadania do 300 kalorii

Odchudzasz się? Oto 5 pomysłów na śniadania do 300 kalorii

Dodano: 1
Owsianka w słoiku
Owsianka w słoiku / Źródło: Shutterstock
Wraz z nadejściem nowego roku wielu z nas podjęło postanowienie, aby schudnąć. Ale żeby schudnąć, trzeba jeść – tylko mądrze. Warto w tym celu postawić na zdrowe i niskokaloryczne śniadanie.

Wszyscy słyszeliśmy nieraz, że rozpoczęcie dnia od zdrowego śniadania jest dobre nie tylko dla brzucha, ale także dla mózgu. Jednak kiedy stajemy w obliczu konieczności przygotowania posiłku, często zdajemy sobie sprawę z tego, że zwyczajnie nie mamy czasu, aby usmażyć górę naleśników lub upiec frittatę albo tosty. Co zrobić, aby poranek był przyjemny, a jednocześnie zjeść coś pożywnego? Warto przyrządzić kilka zdrowych posiłków z wyprzedzeniem. Twój budzik i żołądek będą ci wdzięczne!

Należy przy tym pamiętać, by nie przesadzić z wartością energetyczną. Śniadanie wydaje się być pierwszym i najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia, dlatego też panuje mylne przekonanie, że musi być ono także największym posiłkiem. Wielu z nas jednak potrzebuje trochę większej dawki kalorii później, w miarę upływu godzin w pracy czy szkole. Niskokaloryczne śniadanie wbrew pozorom może być sycące. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji śniadaniowych do 300 kalorii, które nasycą cię na długo, a jednocześnie pomogą szybciej schudnąć.

Śniadania do 300 kcal

Owsianka w słoiku

Nie jest to słynna nocna wersja owsianki, ale jest równie prosta do zrobienia, a pojedyncza porcja ma tylko 229 kalorii.
Składniki:

40 g suchych płatków owsianych błyskawicznych1 szczypta soli1/8 łyżeczki cynamonu1 łyżka suszonej żurawiny1 łyżka płatków migdałów (lub orzechów)1 szklanka wody.

Sposób przygotowania:
Ułóż składniki w następującej kolejności: płatki owsiane, sól, cynamon, żurawina i kawałki migdałów. Zrób tyle słoików, ile chcesz i przechowuj w suchym miejscu. Zachowaj proporcje, ponieważ każdy taki słoik będzie porcją śniadaniową, nad którą nie musisz już spędzać zbyt wiele dodatkowego czasu.
Jeśli sięgasz po słoik, by go zjeść, zagotuj 1 szklankę wody. Wlej wodę do słoika z płatkami owsianymi i zamieszaj. Odstaw owsiankę na 4-5 minut, aby zmiękły. Następnie zamieszaj raz jeszcze i jedz na zdrowie!

Smoothie jagodowo-orzechowe

Śniadanie nie zawsze musi być przeznaczone do gryzienia. Smoothie to doskonała opcja, kiedy nie masz dużo czasu, a chcesz zdrowo zacząć swój dzień. Porcja zawiera tylko 156 kalorii, czy trzeba cię lepiej przekonywać?
Składniki:

3/4 szklanki świeżych lub mrożonych malin1 łyżka mleka o obniżonej zawartości tłuszczu1 łyżka gładkiego naturalnego masła orzechowegopół łyżeczki miodupół szklanki kostek lodu.

Sposób przygotowania:
Włóż wszystkie składniki do blendera i miksuj, aż smoothie będzie gładkie.

Ciasteczka z masłem orzechowym
Słodycze? Na śniadanie? Tak, w tej wersji jak najbardziej jest to możliwe. Porcja, czyli 3 ciastka, to zaledwie 299 kalorii. Poniższy przepis obejmuje 8 porcji, ale takie ciastka po upieczeniu możesz z powodzeniem zamrozić. To oszczędzi ci czasu w kilku kolejnych dniach.

Składniki:

2 duże, dojrzałe banany2 duże jajka200 g płatków owsianych260 g masła orzechowego3 łyżki miodu2 łyżeczki cynamonuszczypta soli.
Sposób przygotowania:
Rozgrzej piekarnik do 180 °C. Blachę wyłóż papierem do pieczenia. Włóż dojrzałe banany i jajka do średniej miski. Wymieszaj widelcem, ucierając banany, aby uzyskać jak najmniejsze kawałki. Dodaj płatki owsiane, masło orzechowe, miód i sól i mieszaj do połączenia składników. Mieszanina zgęstnieje i będzie trudna do dalszego mieszania.
Podziel ciasto na 12 kulek. Weź każdą kulkę i podziel ją na pół, aby utworzyć 24 mniejsze kulki. Każdą kulkę lekko rozpłaszcz w dłoniach, aby utworzyć ciasteczko.
Umieść ciasteczka na blasze do pieczenia. Piecz od 12 do 15 minut, aż zaczną się rumienić.

Pikantne babeczki z batatów
Ziemniaki też nie kojarzą się ze śniadaniem, prawda? A to ci heca: mogą się w tym posiłku pojawić! Taka pojedyncza śniadaniowa babeczka zawiera tylko 206 kalorii, jednak poniższy przepis dotyczy 9 sztuk. Po upieczeniu możesz je z powodzeniem zamrozić lub rozdać najbliższym.

Składniki:

240 g mąki pełnoziarnistej1/2 łyżeczki sody oczyszczonej1/2 łyżeczki proszku do pieczenia1/4 łyżeczki soli1 łyżeczka suszonego tymianku200 g puree z batatów2 duże białka, lekko ubite60 ml oliwy z oliwek60 ml syropu klonowego.
Sposób przygotowania:
Rozgrzej piekarnik do 175 ºC. Weź 9 silikonowych foremek do babeczek. W dużej misce wymieszaj mąkę, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia, sól i tymianek.
W średniej misce wymieszaj puree z batatów, białka jaj, oliwę z oliwek i syrop klonowy i ubij na gładko.
Wymieszaj zawartości obu misek i rozdziel do foremek. Piecz przez 20–25 minut, aż wykałaczka włożona w środek babeczki będzie sucha.

Frittata z ciecierzycy
To będzie w pełni wegańskie danie. Porcja, czyli 1/6 takiej frittaty, to tylko 126 kalorii. W przypadku wyjątkowo dużego głodu możesz zjeść dwie i wciąż zmieścić się w limicie.

Składniki:


1 łyżka oliwy z oliwek160 g posiekanej cebuli100 g pokrojonego kalafiora60 g świeżego szpinaku1/2 łyżeczki soli140 g mąki z ciecierzycy1/2 łyżeczki czarnego pieprzu.

Sposób przygotowania:
Rozgrzej piekarnik do 190 ºC i użyj 1 łyżeczki oliwy z oliwek do natłuszczenia głębokiej formy do ciasta o średnicy 23 cm.
Umieść dużą patelnię na średnim ogniu, posmaruj oliwą z oliwek i dodaj cebulę i kalafior. Mieszaj, zmniejszając ogień, gdy zacznie skwierczeć. Gdy kalafior zmięknie, po około 4 minutach zdejmij patelnię z ognia i dodaj szpinak i sól. Odstaw, gdy szpinak zwiotczeje.
W średniej misce wymieszaj mąkę z ciecierzycy, pieprz i 375 ml wody. Wymieszaj smażone warzywa w ciecierzycowej mieszance, a następnie wlej do przygotowanej formy do ciasta. Wygładź górę.
Piecz przez 45 minut, aż wierzch będzie pęknięty i lekko twardy po naciśnięciu. Studź przez 5 minut na ruszcie, a następnie pokrój na 6 kawałków.
Czytaj też:
Sposoby na post przerywany, które polecają dietetycy
Czytaj też:
Zdrowe produkty też mogą szkodzić, powodując stan zapalny. Wyjaśniamy, dlaczego
Czytaj też:
Dieta koktajlowa cieszy się coraz większą popularnością, ale ma swoje wady

Źródło: myfitnesspal.com
-
 1

Czytaj także