„Lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz”. Kontrowersyjny spot NFZ

„Lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz”. Kontrowersyjny spot NFZ

Dodano:   /  Zmieniono: 7
„Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz”. Brzmi jak niezbyt stosowne wyznanie amatora kobiecych atutów? A to tylko fragment kampanii społecznej, w której chyba nie do końca udało się organizatorom połączyć ważny przekaz z lekką formą.

Na początku nic jeszcze nie zwiastuje klęski. Na opublikowanym przez TVP3 Olsztyn filmiku słyszymy: „Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina...”. Jeżeli w tym momencie nastawimy się na poważny przekaz, już za chwilę będziemy musieli przeżyć srogie rozczarowanie. Na ekranie pojawiają się bowiem znani Opolanie, którzy kolejno wygłaszają uwagi – ujmując delikatnie – frywolnej treści.

„Są cudowne”, „piękne”, „jędrne i sportowe”, „ich widok zawsze poprawia mi humor”, „są krągłe” - panowie z każdym kolejnym komunikatem zaczynają się rozkręcać, a my nadal mamy nadzieję, że puenta nas zaskoczy. W końcu jednak pada wyznanie: „Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz”.

Pora pozbyć się złudzeń, musi chodzić o piersi. Szczególnie, że kolejni panowie, w poważniejszym już tonie, namawiają, by „badać je”, „korzystać z badań” i „być czujną”. Przedostatni dżentelmen zaleca, by „masować je” i gdy sądzimy, że już koniec, pojawia się pomocny pan, który z rozbrajającym uśmiechem oferuje: „W razie czego mogę pomóc”. Po 24 sekundach na ekranie znów pojawiają się napisy, a lektor w tle czyta: „Dbaj o siebie. Badaj się. Przyjdź na bezpłatne badania profilaktyczne! Tylko regularne korzystanie z badań pozwoli Ci cieszyć się zdrowiem”. Zostajemy też odesłani na stronę internetową opolskiego NFZ, które sfinansowało kampanię.

Choć nie sposób zaprzeczyć, że informowanie o profilaktyce raka piersi to potrzebne działanie, wątpliwości budzi jednak forma. Erotyczny podtekst spotu i zachęcanie do "masowania", które z badaniem nie do końca ma wiele wspólnego, może nie zostać najlepiej odebrane. Informacje o profilaktyce, przekazane w mniej kontrowersyjny sposób, znaleźć można na stronie NFZ Opole.

Źródło: WPROST.pl

Czytaj także

 7
  • BismarckbylOK IP
    GW, TVN i Wprost jak zwykle na topie. Przepis na manipulację: weźmy 'opinie' kilku nastoli z gimbazy, którzy o dojrzałym związku mają taką wiedzę jak Kim Dzong Un o demokracji. Zabrońmy mówić o seksie w relacjach partnerskich, ukażmy 'matkię polkię' z oberżniętym cycem, a w tle umierające kopalnie śląska. Zmuśmy młodych, ambitnych twórców spotu, by kajali się jak ministranci na katechezie u księdza-pedofila za zdradę partnera. Odrzucanie libido, jako faktycznego elementu erotyki związku zastąpmy katolewicową pogadanką o 'postępie' i 'moralności'. Analiza Christoper'a Lasch'a o nadchodzącym wieku narcyzmu kłania się w tu pełni. Naprawdę, nie wiadomo, czy się z tego już nie śmiać. GW, TVN i Wprost sięgają po aseksualne-narcystyczne zaburzenia u użytkowników internetu aby podbić sprzedaż.
    Dodaj odpowiedź 1 3
      Odpowiedzi: 0
    • azazis IP
      eeee filmik nie działa :(
      Dodaj odpowiedź 5 0
        Odpowiedzi: 0
      • Danuta IP
        Z tych wypowiedzi wynika, że trzeba dbać o piersi, żeby panowie mieli na co popatrzeć! A co się stanie, jeżeli konieczna będzie mastektomia? Znajdą sobie inne do pooglądania?
        Dodaj odpowiedź 11 4
          Odpowiedzi: 1
        • ..... IP
          Pewnie ,że im się udało - przecież napisaliście o tym
          Dodaj odpowiedź 12 3
            Odpowiedzi: 0
          • Ryfka IP
            Cóż, zawsze możemy panom odpłacić podobną reklamą o raku prostaty.:))) Ktoś nie do końca przemyślał sprawę. Pewnie szefem został jakiś Misiewicz.:)
            Dodaj odpowiedź 12 11
              Odpowiedzi: 1