Seks? Na zdrowie!

Seks? Na zdrowie!

Dodano: 
Seks
Seks / Źródło: Pixabay / stokpic
Mówi się, że seks nie jest w związku najważniejszy. To prawda, ale pod warunkiem że w sypialni wszystko gra. Jeśli nie, problem może przysłonić inne aspekty życia codziennego.

Stres, życie w biegu, niezdrowa dieta, dolegliwości zdrowotne – wszystko to przekłada się na jakość życia seksualnego. Miażdżyca, która uszkadza najmniejsze naczynia krwionośne, może powodować zaburzenia erekcji. Otyłość sprawia, że układ sercowo-naczyniowy staje się niewydolny już po kilku minutach miłosnych uniesień. A zmęczenie i stres powodują, że ochoty na seks po prostu nie ma.

Seks dla zdrowia

Pomijając psychologiczne i emocjonalne korzyści płynące z udanego życia erotycznego, warto podkreślić, że seks rewelacyjnie wpływa na zdrowie. Stymuluje układ odpornościowy, poprawia kondycję, powoduje wyrzut hormonów szczęścia. Pozwala zniwelować stres i rozładować napięcie, pomaga szybciej zasnąć. Korzyści jest więc mnóstwo. Gorzej, gdy mimo szczerych chęci brakuje sił, zmagamy się ze spadkiem libido, stanami depresyjnymi lub pojawiły się problemy ze wzwodem.

Nie tylko afrodyzjakI

Wykwintna kolacja z ostrygami, szampanem i truskawkami może nie wystarczyć do pobudzenia libido, jeżeli nasza codzienna dieta składa się ze śmieciowego jedzenia. Niedobory składników odżywczych, szczególnie jeśli występują przewlekle, przyczyniają się znacznie do spadku energii i apetytu na seks. Dobrym przykładem będzie niedobór witaminy D, ale także witamin z grupy B, żelaza czy magnezu. Zamiast więc sięgać po przeróżne afrodyzjaki, zmieńmy na stałe sposób odżywiania. Zdrowa i zbilansowana dieta uchroni nas nie tylko przed poważnymi chorobami, ale także pozytywnie wpłynie na nasze życie seksualne. Wybierajmy zatem nienasycone kwasy tłuszczowe, chude mięsa, produkty pełnoziarniste i jak najczęściej sięgajmy po warzywa i owoce, pełne witamin i przeciwutleniaczy. Lepiej unikać alkoholu. Może z początku dodaje pewności siebie, relaksuje i wprawia w dobry nastrój, jednak powoduje problemy z erekcją. Zbilansowaną dietę można uzupełniać suplementami, które dodają energii lub poprawiają przepływ krwi, takimi jak korzeń maca. Zawiera on witaminę C (zwiększającą odporność), miedź (niezbędnądo produkcji czerwonych krwinek), potas (konieczny dla zdrowia serca) i żelazo (potrzebne do transportu tlenu w organizmie). Pozytywnie wpływa na erekcję, ponieważ poprawia stan naczyń krwionośnych.

Czytaj także:
Dieta na dobry humor

Ukoić nerwy

Stres i przemęczenie powodują często, że o bujnym życiu erotycznym możemy tylko pomarzyć. Przyczyniają się za to do nerwic, zaburzeń lękowych i stanów depresyjnych. Wszystko to przekłada się na samoocenę i relacje w związku. Czynniki te wiążą się ze zwiększonym ryzykiem impotencji u mężczyzn i spadkiem libido u kobiet. Warto znaleźć swój własny sposób na odreagowanie. Z pomocą przyjdą także adaptogeny – substancje roślinne, które zwiększają wytrzymałość organizmu w chwilach napięcia i przemęczenia. Pomagają uzyskać spokój umysłu, jednocześnie dodając energii. Ich suplementacja może też działać profilaktycznie – chronić nas przed wyniszczającymi efektami nadmiernego stresu.

Znaleźć winowajcę

Bywa, że problemy ze wzwodem są spowodowane zaburzeniami neurologicznymi lub miażdżycą. Mogą być powikłaniem cukrzycy, ponieważ w jej wyniku może nastąpić zaburzenie czucia i przepływu krwi (cukrzyca sprzyja powstawaniu miażdżycy). Zdarza się również, że brak erekcji jest pierwszym symptomem choroby układu krążenia, dlatego zaburzenia wzwodu powinny zmobilizować mężczyznę do badań i leczenia. Impotencję można leczyć we wszystkich grupach wiekowych. Oprócz tradycyjnych leków oraz form leczenia i tu pomoże zmiana nawyków żywieniowych. U obu płci przyczyną spadku libido mogą być również zaburzenia hormonalne. Hormony regulują wiele procesów w organizmie, w tym także reprodukcję. To szczególnie ważne w przypadku kobiet, gdyż one częściej zmagają się z huśtawką hormonalną. Seks zaczyna się w głowie, ale to ciało musi sprostać naszym potrzebom i fantazjom. Jeżeli będziemy o nie należycie dbać, powinno służyć nam do późnej starości.

Czytaj także:
Jak wrócić do formy po zawale

QUIZ:
Jak dobrze znasz pozycje seksualne?
Okładka tygodnika WPROST: 7/2019
Więcej możesz przeczytać w 7/2019 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0