Odchudzanie w korporacji. Co powinna jeść zapracowana bizneswoman?

Odchudzanie w korporacji. Co powinna jeść zapracowana bizneswoman?

Dodano: 
Kobieta przy biurku
Kobieta przy biurku / Źródło: Pexels / Christina Morillo
Praca w korporacji wymusza reorganizację życia rodzinnego oraz wpływa na to, w jaki sposób się odżywiamy. Pomijając blaski i cienie korporacyjnej rzeczywistości, przeciętny pracownik „korpo” może mieć ogromne problemy z przestrzeganiem zasad zdrowego odżywiania oraz regularnym spożywaniem posiłków. Jak schudnąć, pracując w korporacji?

Ciągłe życie na „asap-ie” i depczący po piętach „deadline” to codzienność pracowników „Mordoru”, bo tym terminem często określane są wielkie korporacje. Jak przetrwać pracę na „standby’u” i nie nabawić się nerwicy żołądka, wrzodów oraz nadwagi? Nie jest to łatwe, ale przede wszystkim trzeba pamiętać, o tym, że jedzenie jest nam tak samo potrzebne do życia, jak zaspokajanie zawodowych ambicji, odnoszenie kolejnych sukcesów i zwiększanie salda na koncie bankowym.

Korporacyjna rzeczywistość rządzi się własnymi prawami. Ciągłe obowiązki zawodowe, brak czasu oraz stres mogą znacząco utrudniać stosowanie się do zasad zdrowego odżywiania, co niestety, nie wpływa dobrze na zdrowie pracowników dużych firm. Ukierunkowanie na sukces to jedno, ale kluczem do tego sukcesu jest zdrowie i aby móc się nim cieszyć, trzeba pamiętać o tym, aby zdrowe posiłki nie stały się jedynie częścią weekendu.

Atrakcyjny wygląd a praca w korporacji

Nie ma się co oszukiwać, że dla pracowników korporacji wygląd nie ma większego znaczenia, bo spotkania z klientami, konferencje oraz eventy wymagają idealnej prezencji, która nie ogranicza się jedynie do nienagannie skrojonego garnituru lub modnego kostiumu i dobrze dobranej fryzury oraz makijażu. Na nadwagę mogą sobie pozwolić jedynie szeregowi pracownicy, którzy spędzają czas za biurkiem i nie mają styczności z typową pracą z klientem. Jest to dość smutne, ale prawdziwe, bo kult pięknego ciała zaczyna powoli przysłaniać nasze indywidualne talenty, poczucie humoru czy charakter. Taka jest rzeczywistość i nie jesteśmy w stanie zrobić nic, jak tylko się do niej dostosować lub zmienić pracę.

Dieta korporacyjna ogranicza się najczęściej do zjedzenia w biegu posiłku, który zostanie zamówiony na mieście lub skorzystania z dostępnych w korporacyjnej stołówce dań, jednak równie często uwzględnia jedynie kolejne filiżanki kawy, wodę oraz małe przekąski, które pozwalają uzupełnić utraconą podczas pracy umysłowej energię. Nie jest to dobre dla zdrowia i nie wpływa na utrzymanie zgrabnej sylwetki, więc warto nauczyć się zasad diety dla zapracowanych.

Dieta dla zapracowanych, czyli jak powinna odżywiać się bizneswoman?

Każda kobieta wie, jak trudno jest zapanować nad hormonami, utrzymać sprawną przemianę materii i nie przytyć, kiedy brak jest czasu na przygotowywanie domowych posiłków. Jest to ogromnym problemem, bo ciągłe stołowanie się w barach, restauracjach oraz jedzenie w biegu nie sprzyjają zachowaniu zgrabnej sylwetki, a upływające lata dodatkowo utrudniają sprawne funkcjonowanie organizmu.

Odchudzanie w korporacji warto rozpocząć od przeanalizowania swojego dnia pracy i znalezienia chwili na zjedzenie przyniesionego z domu posiłku. To ważne, bo zdrowe jedzenie najlepiej wspomaga utratę zbędnych kilogramów.

Jeżeli chcesz schudnąć, pracując w korporacji, pamiętaj o:

  • zjedzeniu wartościowego śniadania, bo kawa to zbyt mało, jeżeli chcesz utrzymać zgrabną sylwetkę oraz uniknąć spadku energii w czasie długiego dnia pracy,
  • przygotowaniu drugiego śniadania, które zjesz podczas przerwy np. sałatki z kurczakiem,
  • unikaniu podjadania i ulegania „popędowi stadnemu”, kiedy koledzy z pracy zamawiają pizzę lub inne fast foody,
  • przygotowaniu zdrowych przekąsek na cały dzień np. pokrojonych w słupki warzyw, zdrowej kanapki lub naturalnego jogurtu i porcji świeżych owoców,
  • unikaniu napojów gazowanych, zwłaszcza z kofeiną oraz napojów energetycznych, które są nie tylko niezdrowe, ale także wysokokaloryczne,
  • rezygnacji z częstego picia kawy, która może podrażniać żołądek oraz powodować napady głodu.

Dieta zapracowanej bizneswoman powinna opierać się na nieprzetworzonych, naturalnych i zdrowych produktach, czyli chudym nabiale, chudym mięsie, warzywach, kaszach i innych produktach pełnoziarnistych oraz niskokalorycznych owocach. Warto urozmaicać smak posiłków aromatycznymi przyprawami i ziołami, które przyśpieszają trawienie i usprawniają metabolizm oraz pamiętać o piciu odpowiedniej ilości niegazowanej wody.

Po powrocie do domu trzeba zjeść wartościowy, niskokaloryczny posiłek, który powinien składać się z białka oraz warzyw i niewielkiego dodatku węglowodanów. Nie należy przejadać się przed snem i nie można pozwolić sobie na to, aby jeść tylko jeden, pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia, bo nieregularne odżywianie jest wrogiem naszej przemiany materii i powoduje niekontrolowane przybieranie na wadze.

Masz 20-30 lat? Sprawdź, co musisz wiedzieć o odchudzaniu

1. Unikaj cukru
...i to nie tylko tego w kryształkach, które dodajesz do kawy. Zedzenie bajgla ma taki sam wpływ na poziom cukru we krwi, jak spożycie 7 łyżeczek cukru. Równie dobrze mogłabyś też zjeść pączka! Spożywanie ukrytych cukrów (jak np. w różnego rodzaju napojach gazowanych) powoduje, że poziom cukru we krwi rośnie, a następnie gwałtownie spada. Dlatego też dalej jesteś głodna i chcesz zjeść więcej słodkości. Wtedy jesz i cele utraty wagi idą w odstawkę. Drogie panie, miejcie także kontrolę nad drinkami. Alkoholu jest wypełniony cukrem i pustymi kaloriami. Dodatkowo, im więcej go pijesz, tym bardziej zaburza on jakość snu i pracę hormonów, które są w twoim organizmie po to, aby utrzymać prawidłowy metabolizm.

2. Spożywaj mądre przekąski
Zapewne znasz te paczkowane produkty, na jakich widnieją gigantyczne listy składników o nazwach, których nie możesz wymówić? Tak jak ten baton energetyczny, który schowałaś do torebki, by spożyć go po piętnastej, przed zakończeniem dnia pracy. Wysoko przetworzone produkty spożywcze są pełne kalorii, tłuszczów i węglowodanów. Praca w miejscu, w którym dostępne są darmowe przekąski jest fajna i w ogóle, ale twoje postanowienie o konieczności schudnięcia może ucierpieć z tego powodu. Pomiń standardowe opcje przekąszania w ciągu dnia i zamiast nich wybierz świeże owoce i dużą szklankę wody. To samo dotyczy kawałków tortu urodzinowego, który przyniosła koleżanka i rozdystrybuowała po całym biurze. Wszystko upieczone na bazie białej mąki, w tym ciasta i ciasteczka, ma niewielką lub zerową wartość odżywczą. Te pokarmy nie zawierają błonnika i wymagają ledwie minimalnego wysiłku ze strony organizmu, aby się strawiły, przez co nie spalisz wielu kalorii w procesie trawienia.

3. Korzystaj z aplikacji/plannera odchudzania
Wszyscy potrzebują wsparcia, jeśli chodzi o utratę masy ciała. Warto wspomóc się tutaj odpowiednią aplikacją. Istnieją obecnie takie, które synchronizują dane z innych urządzeń odchudzających i dostarczają ci intuicyjną, motywującą platformę do zdrowego odchudzania o trwałych efektach. Niech będzie to twoim asem w rękawie!

4. Pij zieloną herbatę
Kiedy ludzie mówią ci, że wiek to tylko liczba, odnosi się to do twojego wewnętrznego ja, a nie do funkcji i wyglądu twojego ciała. Oczywiście życzymy ci młodzieńczego ducha i wielu przygód, które jeszcze niewątpliwie przeżyjesz. Ale wiemy też, że wiek fizyczny robi swoje gdy wkraczamy w wiek 20-30 lat. Niestety, nie stajesz się młodsza. Pomyśl o uwzględnieniu w diecie zdrowego suplementu, który może pomóc przyspieszyć metabolizm w celu spalania kalorii. Badanie z American Journal of Clinical Nutrition sugeruje, że zielona herbata lub jej suplement może poprawić metabolizm i pomóc ci zrzucić zbędne kilogramy. Zielona herbata jest naturalnie bogata w katechiny, które ograniczają gromadzenie się tkanki tłuszczowej. Ponadto teina w zielonej herbacie współpracuje z katechinami, aby jeszcze bardziej zwiększyć spalanie tłuszczu.

5. Czasami wrzuć na luz
Ważne jest, aby zapewnić swojemu ciału taką żywność, której potrzebuje i która będzie dla niego dobra, ale od czasu do czasu można pozwolić sobie na małe odstępstwo, oczywiście tylko w celach... leczniczych. Dla ducha. Utrata masy ciała nie polega na stałych deficytach i dlatego smaczny deser czasem jest w porządku. Ciemna czekolada (nie mleczna ani biała!) jest pełna przeciwutleniaczy, a jej 100-gramowa porcja zapewnia 67 procent dziennej zalecanej ilości żelaza, a także 11 g błonnika. Jakiekolwiek inne słodycze nie mogą się równać ciemnej czekoladzie.

6. Kochaj albo rzuć
Oczywiście mowa o treningach, na które wykupiłaś lub chcesz wykupić pakiet w siłowni. Koleżanka powiedziała ci o nowej siłowni oferującej intensywny indywidualny plan treningowy? A może znalazłaś jakąś promocję... a tu okazało się, że nie dajesz rady? Mierz siły na zamiary i podejmuj najbardziej intensywne aktywności, jakie będziesz w stanie wykonywać regularnie.
Czytaj też:
Skąd biorą się napady głodu? 4 skuteczne porady, jak z nimi walczyć

 0

Czytaj także