Ta dieta zakłada dość spore spożycie tłuszczu. Czy wiesz, o jakiej mowa?

Ta dieta zakłada dość spore spożycie tłuszczu. Czy wiesz, o jakiej mowa?

Dodano: 
Zdrowe tłuszcze
Zdrowe tłuszcze / Źródło: Shutterstock
Ogranicza węglowodany, ale zwiększa ilość białka i tłuszczu. Dieta niskowęglowodanowa to popularny sposób odchudzania.

Dieta niskowęglowodanowa ma wielu zwolenników. Ogranicza spożycie węglowodanów – takich jak te występujące w zbożach, roślinach strączkowych, roślinach strączkowych, chlebie, warzywach bogatych w skrobię i owocach – i zwiększa spożycie pokarmów bogatych w białko i tłuszcz.

Dieta ta może pomóc w walce z cukrzycą typu 2 i chorobami metabolicznymi oraz zapobieganiu im. Aby czerpać wszystkie metaboliczne korzyści diety niskowęglowodanowej, samo ograniczenie węglowodanów nie wystarczy. Nadal musisz codziennie spożywać określoną liczbę kalorii, które pochodzą z dobrego źródła tłuszczów i białka. Istnieje również wiele różnych rodzajów diet niskowęglowodanowych, które mają różne proporcje.

Kalorie na diecie niskowęglowodanowej

Standardowe menu składa się z tłuszczu (40%) i białka (35%), a pozostała część pochodzi z węglowodanów. Ile kalorii spożywać? Aby uzyskać skuteczną utratę wagi, należy spożywać 1500 kalorii dziennie, z czego 600 powinno pochodzić z tłuszczu. Ponieważ 1 gram tłuszczu równa się dziewięciu kaloriom, w 24-godzinnym oknie można uzyskać 67 gramów tłuszczu. Co więcej, powinieneś również zwracać uwagę na rodzaj tłuszczu i białka, które spożywasz podczas posiłków.

Staraj się spożywać więcej tłuszczów nienasyconych, ponieważ zawierają one również śladowe ilości białka i są bogate w przeciwutleniacze i minerały. Dobra zawartość tłuszczów nienasyconych znajduje się w produktach spożywczych, takich jak orzechy, nasiona, owoce morza, ciecierzyca i niektóre produkty mleczne.

Czytaj też:
6 olejów do stosowania w kuchni. Które są najlepsze?

Opracowała:
Źródło: Entertaiment Times
 0

Czytaj także