Chcesz schudnąć do wakacji? Oto co musisz zrobić

Chcesz schudnąć do wakacji? Oto co musisz zrobić

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / Alena Ozerova
Odchudzanie jest procesem, który wymaga nieco czasu, dlatego zawsze należy uzbroić się w cierpliwość i spokojnie oczekiwać na efekty stosowania diety. Do wakacji pozostało jeszcze sporo czasu, więc redukcja tkanki tłuszczowej jest jak najbardziej możliwa, zanim przywitamy gorące, letnie słońce i wybierzemy się na długo wyczekiwany urlop.

Chcąc schudnąć do wakacji, wcale nie trzeba decydować się na restrykcyjne diety i głodówki. Trzeba wręcz ich unikać, aby nie okazało się, że szybkie odchudzanie zakończy się równie szybkim efektem jo-jo. Jak skutecznie schudnąć oraz nie zaszkodzić swojemu zdrowiu?

Wiosenne odchudzanie

Wiosna to idealny czas na rozpoczęcie stosowania diety i stopniową poprawę wyglądu przed wakacjami. Rozpierająca nas energia znacząco ułatwia utrzymanie diety i sprzyja aktywności na świeżym powietrzu, także tej, która z typowym sportem nie ma nic wspólnego. Możemy przecież spalać kalorie, wykonując całkiem przyjemne i pożyteczne wiosenne porządki w domu oraz w ogrodzie, które pomogą dodatkowo otaczać się jedynie sprzyjającą motywacji atmosferą ładu i harmonii.

Najważniejsze, aby postawić na zdrowe odchudzanie. Co to oznacza? Nic innego, jak to, że powinniśmy spalać zbędne kilogramy systematycznie. Odchudzanie to nie maraton – tutaj nie ma miejsca na pośpiech, który może jedynie zrujnować nasze starania o szczupłą sylwetkę.

Czytaj także:
8 nawyków, które pomogą ci schudnąć i zachować zdrowie

Co zrobić, żeby schudnąć?

Podstawą odchudzania jest przede wszystkim wybór odpowiednio dopasowanej do naszych indywidualnych potrzeb diety. Wcale nie musi to być żaden modny plan żywieniowy – wystarczy dokładnie przyjrzeć się swojemu codziennemu menu i wyeliminować z niego:

  • słodycze i wyroby cukiernicze,
  • słone przekąski,
  • słodkie napoje gazowane, napoje energetyczne, a także nektary i napoje owocowe,
  • tłuste mięsa i wyroby garmażeryjne,
  • produkty z białej mąki,
  • fast-foody i inną wysoko przetworzoną żywność.

Czym zastąpić wyeliminowane z menu produkty? Aby skutecznie schudnąć, trzeba uwzględnić w swoim codziennym menu, m.in.:

  • produkty zawierające pełnowartościowe białko – chude mięso, ryby, chudy nabiał i jajka,
  • produkty pełnoziarniste – gruboziarniste kasze, razowy makaron, brązowy ryż, pełnoziarniste pieczywo,
  • nasiona roślin strączkowych,
  • warzywa i owoce.

Oprócz odpowiednio dopasowanej do naszego dziennego zapotrzebowania energetycznego diety, niezbędne jest także regularne spożywanie posiłków i picie wody, która usprawnia metabolizm i jest niezbędna, aby zachodzące w naszych organizmach przemiany metaboliczne przebiegały w prawidłowy sposób. Trzeba jeść częściej, ale mniej, najlepiej 5 posiłków dziennie i nie można zapominać o wartościowym śniadaniu. Dieta odchudzająca powinna dostarczać nam wszystkich niezbędnych do życia i prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych. Trzeba o tym pamiętać i unikać wszelkich monotonnych diet. Sukcesywny spadek wagi powinien nastąpić już przy zmniejszeniu kaloryczności posiłków o 500 kcal. Zakładając, że średnie zapotrzebowanie kaloryczne osoby dorosłej to 2000 kcal, dieta 1500 kalorii powinna przynieść oczekiwane efekty odchudzania.

Czytaj także:
Nie chudniesz? 5 zaskakujących nawyków, które spowalniają metabolizm

Aktywność fizyczna a odchudzania

Zwiększona aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na efekty odchudzania. Nie tylko przyśpiesza metabolizm, ale także wpływa na tempo spalania dostarczonych do organizmu kalorii. W czasie stosowania diety najlepiej sprawdzą się ćwiczenia aerobowe, np. bieganie, jazda na rowerze, aerobik i skakanie na skakance.

Ile można schudnąć w miesiąc?

Jedząc zdrowo i stawiając na aktywność, można schudnąć w miesiąc około 2-4 kg. To sporo, choć w konfrontacji z obietnicami wielu cudownych diet wydaje się niewiele. Czasami w pierwszym miesiącu schudniemy mniej z powodu spowolnionego metabolizmu, który „ruszy” jak organizm zacznie odczuwać skutki działania zdrowej diety i aktywności fizycznej. Trzeba jednak wiedzieć o jednym – nie da się schudnąć 20 kg w miesiąc lub dwa, a nawet jakby tak było, to na pewno ucierpiałoby na tym nasze zdrowie.

Czytaj także:
Czy odchudzanie jest drogie? 3 sposoby, by schudnąć i nie stracić fortuny

Czytaj także

 0