Na co pomaga spirulina, czyli tzw. „zielone mięso”?

Na co pomaga spirulina, czyli tzw. „zielone mięso”?

Dodano: 1
Sproszkowane algi
Sproszkowane algi / Źródło: Pixabay / Ben_Kerckx
Spirulina cieszy się ogromną popularnością wśród topicieli nowości żywieniowych, pasjonatów zdrowego stylu życia, wegetarian i wegan. Algi dostępne w formie sproszkowanej (ale można kupić je też w tabletkach) uznawane są za superfoods, a ponieważ w dużej mierze składają się z białka, niektórzy nazywają je „zielonym mięsem”.

Spirulina to alga o niezwykłych właściwościach. Mało kto wie, że ma aż 4 razy więcej białka niż mięso! Świetnie więc sprawdza się w diecie wegetariańskiej czy przy dużym wysiłku fizycznym. Przyjmowana w tabletkach, w płynie lub sproszkowana, zwiększa wytwarzanie czerwonych krwinek, pozytywnie wpływa na włosy, skórę i paznokcie czy też opóźnia procesy starzenia. Dlaczego jeszcze warto ją przyjmować?

Spirulina – składniki odżywcze

Sproszkowane algi, jak spirulina czy chlorella, uznawane są za jedne z najzdrowszych roślin. Nie bez powodu zyskały miano superfoods, czyli produktów spożywczych wyjątkowo bogatych w składniki odżywcze. Myśląc o nich w kontekście roślin, na ogół koncentrujemy się na witaminach, minerałach i antyoksydantach. Tymczasem cechą charakterystyczną spiruliny jest duża zawartość białka. Co więcej, spirulina zawiera wszystkie aminokwasy, których potrzebuje ludzki organizm, a nie potrafi ich sam wytworzyć. To oznacza, że spirulina jest idealna dla wegetarian i osób, które po prostu nie przepadają za mięsem. Suplement diety najczęściej występuje w formie proszku lub tabletek. Oczywiście trzeba pamiętać, że spirulina będzie miała smak wodorostów. Jeśli jednak dodamy ją do koktajlu czy naleśników lub wybierzemy tabletki, smak nie powinien być intensywny.

W spirulinie znajduje się jeszcze:

  • Beta-karoten.
  • Kwas foliowy.
  • Kwas linolenowy.
  • Sprzężony kwas linolowy.
  • Bioflawonoidy.
  • Fitocyjanina czyli ten bajeczny niebiesko-zielony pigment. Uważa się, że może mieć działanie oczyszczające i przeciwzapalne.
  • Żelazo.
  • Mangan.
  • Cynk.
  • Miedź.
  • Selen.
  • Witaminy A, C, D, E, K i witaminy z grupy B.

Właściwości prozdrowotne spiruliny

Sprawdź, na co pomaga spirulina:


Czytaj także:
Jak stracić 5 kilogramów w miesiąc?

Czytaj także

 1
  • Katkam IP
    Brakuje mi w tym artykule informacji o przyswajalnosci tego białka przez organizm czlowieka, a precyzyjniej europejczyka.
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0