Po generation gap przyszedł czas na dream gap. Producent Barbie walczy o marzenia dziewczynek

Po generation gap przyszedł czas na dream gap. Producent Barbie walczy o marzenia dziewczynek

Dodano: 4
#CloseTheDreamGap
#CloseTheDreamGap / Źródło: Barbie Mattel
W XXI wieku kobiety i mężczyźni wciąż bywają postrzegani stereotypowo. Nakładane są na płcie pewne wymagania i oczekiwania. Spot opublikowany przez firmę Mattel - producenta Barbie, ma zrywać z tymi ograniczeniami. Głównym celem kampanii jest przekonanie dziewczynek, że mogą być kim chcą (ang. You Can Be Anything).

W trwającym 1,5 minuty kampanijnym filmie grupa dziewczynek prowadzi dyskusję. Jednej z nich przypadła rola odpowiadania na trudne pytania zadawane przez resztę. – Porozmawiajmy o Dream Gap. To uczucie, które utrudnia dziewczynkom wykorzystanie ich potencjału – od tych słów zaczyna się spot. Firma informuje, że już w wieku 5 lat dziewczynki przestają wierzyć, że mogą zostać prezydentami, naukowcami, czy prezesami wielkich firm lub pełnić inne ważne role. Mattel podaje również, że dziewczynki 3 razy rzadziej niż chłopcy w takim samym wieku otrzymują jako prezent zabawkę edukacyjną. Ponadto rodzice 2 razy częściej wpisują w wyszukiwarkę zapytanie „Czy mój syn jest utalentowany?” niż „Czy moja córka ma talent?”, co również pokazuje sposób podejścia do wychowywania, a jednocześnie postrzegania chłopców i dziewczynek.

Wniosek jest jeden. Wciąż trzeba edukować społeczeństwo i pokazywać, że obecnie jest wiele kobiet, które osiągnęły naprawdę wiele. Należy śledzić ich drogę do sukcesu. Pojawiające się w spocie dziewczynki pochodzą z różnych stron świata. Zobaczymy czarnoskórą osobę i dziewczynkę o białej karnacji, a także Azjatkę. Ten zabieg w zamyśle twórców ma prawdopodobnie pokazywać, że problem dotyczy wszystkich – niezależnie od szerokości i długości geograficznej.

Na końcu spotu pojawia się apel, by nie postrzegać dziewczynek i chłopców przez pryzmat płci, a patrzeć i oceniać wszystkich na podstawie ich predyspozycji, umiejętności i osiągnięć.

Czytaj także:
Gwiazdy reklamują „cudowny żel do piersi”. Kampania z udziałem Wieniawy i Maffashion

Źródło: Barbie Facebook, Barbie Mattel

Czytaj także

 4
  •  
    Barbie jak najbardziej, ale zabawki zabawkami, a dziecku potrzeba też innych rzeczy. Np. wygodnej i ładnej pościeli. Ja od dłuższego czasu dla swojej Kaśki kupuję pościel na http://posciel.to/ - mają niezły wybór :)
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • E tam , polskie dzieci jednak wciąż wolą bawić się samochodami i traktorami, przynajmniej chłopcy :) https://sklep-kosiarki.pl/7763-zabawki tutaj znalazłem bardzo wiele rodzajów i lepiej kupić im taką zabawkę niż te jakieś wynalazki
      Dodaj odpowiedź 1 0
        Odpowiedzi: 0
      • Google Now płacąc comiesięczną pracę online ... możesz zarabiać od 24 835 do 33742 USD miesięcznie w domu przez 3 godziny dziennie przez Internet. Rozpocząłem tę pracę i nigdy nie byłem szczęśliwszy, a teraz dzielę się nią z wami, więc możecie teżż spróbować. Możesz to sprawdzić tutaj ...

        .......... ➤➤➤ ➤➤➤➤ ➤➤➤ http://www.CashPay40.Com
        Dodaj odpowiedź 4 0
          Odpowiedzi: 0
        •  
          klasyczne pier....... farmazonów przez lewackie mendy, każdy obywatel ma równe prawa, każdy obywatel bez względu na płeć może zostać wspomnianym prezydentem więc zamiast bredzić weźcie się do roboty jak chcecie sukcesów
          Dodaj odpowiedź 8 3
            Odpowiedzi: 0