Artykuł sponsorowany

Jak wspomagać rozwój małego dziecka? Wystarczy wiedzieć, co temu najlepiej sprzyja!

Dodano:
Fisher Price, Materiał Partnera
Będąc opiekunami małego dziecka chcemy zrobić wszystko, by wspaniale rosło i jak najlepiej się rozwijało. Cieszymy się z obserwowanych osiągnięć – pierwszych świadomych gestów, wypowiadanych sylab, zrozumianych słów. Wykonując codzienne czynności nie raz czujemy na sobie ciekawski wzrok malucha. Towarzyszenie rozwojowi i dorastaniu dziecka to fantastyczna przygoda – nie tylko dla rodziców, ale i najbliższego otoczenia. Nie raz zadajemy sobie wtedy pytanie: co możemy zrobić lepiej?

Pozwól dziecku na swobodny rozwój

Najistotniejszy okres dla rozwoju dziecka to pierwsze trzy lata życia. To wtedy budowane są fundamenty, na których spoczną dalsze etapy rozwoju. Chociaż maluch wygląda, jakby najczęściej nie był jeszcze niczego świadomy, w rzeczywistości całym sobą chłonie bodźce ze świata zewnętrznego. A pamięć maluszka działa wtedy niesamowicie, gromadząc na wszelki wypadek mnóstwo mniej i bardziej istotnych danych. Informacji o rzeczywistości dostarczają my zmysły: wzrok, słuch, dotyk, zapach, smak… Wraz z upływem czasu dziecko samo zaczyna szukać nowych doznań. Małe rączki dotykają wszystkiego, co się da. Smakują przedmioty, które niekoniecznie powinny lądować w buzi i zwracają uwagę na wszystko, co się rusza. Duże poruszenie wywołują dźwięki – szczególnie jeśli pochodzą od zwierzątek. Ale i odgłosy np. pojazdów potrafią być niezwykle interesujące.

Faktycznie: świat dziecka jest fascynujący. Uczy się go w sposób, który rozczula nas, dorosłych. Szczególnie ciekawość świata i nieskrępowane, nieustanne badanie go są typowymi właściwościami dziecka. Warto więc… dać mu pozostać dzieckiem i nie przeszkadzać w kreatywnej zabawie. A jeszcze lepiej: dostarczać nowych bodźców, dzięki którym jeszcze lepiej pozna otaczający go świat i nauczy się w nim skutecznie poruszać.

Nowoczesne metody wspierania rozwoju dziecka

Eksperci do spraw rozwoju dziecka wiedzą, że te najszybciej uczą się przez doświadczanie. Nie zapominajmy o tym, że nauka jest wieloetapowa, a na dodatek każdy maluch rozwija się we własnym, indywidualnym tempie. To, co możemy zrobić, aby sprzyjać rozwojowi dziecka, to dostarczać mu bodźców dostosowanych do aktualnego poziomu rozwoju, które skłonią malucha do nasłuchiwania, patrzenia, dotykania, obracania, postukiwania, naciskania czy piętrzenia. Wprowadzając nowe bodźce pamiętajmy o umiarze i zważajmy na wystąpienie pierwszych objawów przemęczenia czy znużenia u dziecka, bo co za dużo to niezdrowo! Mądry opiekun dziecka wie, że musi przede wszystkim zaciekawić dziecko, zdobyć i utrzymać jego uwagę. Nie jest to jednak łatwe, ponieważ dziecko szybko się nudzi. Dlatego warto sięgać po gadżety, które skutecznie i na dłużej zainteresują malucha a przez to pomogą mu nabyć nowych umiejętności.

Fisher Price, Materiał Partnera

Nowa generacja zabawek: uczą, bawią i… rosną wraz z dzieckiem!

Dobrym pomysłem na wspieranie całościowego rozwoju dziecka, zarówno fizycznego, ruchowego, poznawczego, emocjonalnego, jak i społecznego jest wprowadzenie zabawek edukacyjnych. To już nie tylko gadżety, które dostarczają rozrywki, ale przede wszystkim stymulują rozwój dziecka odpowiednimi bodźcami. Są konstruowane tak, by zainteresować dziecko na każdym etapie jego rozwoju. Nie patrzymy więc już na sztywne ramy wiekowe, ale aktualny poziom umiejętności malucha. Taki dobór treści edukacyjnych sprawia, że dana zabawka posłuży na dłużej, odpowiadając na potrzeby zarówno malutkiego, jak i starszego dziecka.

Jeśli zależy nam, by podarować dziecku wartościową edukacyjną zabawkę, warto skorzystać z oferty marki Fisher-Price, bowiem ich produkty dla najmłodszych zostały skonstruowane tak, by stymulować zmysły, umysł i ruchy dziecka towarzysząc mu na różnych etapach rozwoju. Fisher-Price już od ponad 90 lat projektuje zabawki, które pobudzają wyobraźnię, pozwalają na nowe odkrycia, zaskakują i bawią. Aby upewnić się, że zabawka będzie pomagała rozwijać nowe umiejętności, Fisher-Price konsultuje swoje pomysły z naukowcami, inżynierami, projektantami, ale także z psychologami, pedagogami i – co chyba najważniejsze – z dziećmi, które testują prototypy produktów w przestrzeni zwanej Laboratorium Zabawy. To właśnie tam interakcja dziecka z zabawką jest skrupulatnie obserwowana, a następnie analizowana w celu udoskonalenia zabawki, by upewnić się, że będzie angażowała malucha na dłużej z korzyścią dla jego rozwoju. Obserwacje w Laboratorium Zabawy trwają nieprzerwanie od ponad 60 lat. Co roku ponad 2500 dziecięcych testerów sprawdza ponad 450 pomysłów na zabawki, co pozwala marce stale udoskonalać swoje produkty.

Poziomy Nauki: Edukacja przez zabawę, która się nigdy nie nudzi

Powszechnie wiadomo, że dzieci w tym samym wieku często różnią się dotychczasowym poziomem rozwoju. Trudno zatem stworzyć zabawkę idealną np. dla każdego dwulatka. Ponadto możliwości dziecka zmieniają się bardzo szybko i nowo nabyta zabawka może wkrótce przestać je ciekawić jako zbyt prosta, wywołująca nudę. Świetnym pomysłem są wprowadzone przez Fisher-Price Poziomy Nauki. To unikalna i pierwsza na rynku funkcjonalność zastosowana w wybranych zabawkach marki, która odpowiada na potrzeby dzieci w różnym wieku i na różnych etapach rozwoju. Pozwala ona bowiem rodzicom dopasować treści edukacyjne zabawki do poziomu, który jest najlepszy dla ich dziecka za pomocą specjalnego przełącznika na zabawce. Zabawka z tą funkcją to tak naprawdę trzy zabawki w jednym – zamiast kupować kolejną, oferującą bardziej złożone bodźce i pozwalającą na inne aktywności, wystarczy zmienić przełącznikiem poziom zaawansowania. Każdy Poziom Nauki opiera się na poprzednim, więc nauka postępuje wraz z rozwojem dziecka.

Fisher Price, Materiał Partnera

W większości zabawek dedykowanym maluchom w wieku od 6 mies. takie jak np. Szczeniaczek Uczniaczek występują 3 Poziomy Nauki: 1- Odkrywanie, 2- Zachęcanie, 3- Naśladowanie. Na pierwszym Poziomie dziecko „odkrywa” świat podstawowych pojęć, osłuchuje się z nazewnictwem np. części ciała, kształtów czy kolorów. Odkrywa też, że może mieć wpływ na to, co się dzieje – np. poznaje relację przyczynowo-skutkową między naciskaniem na uszko pieska a wydaniem przez niego radosnego dźwięku. Odkrywa zatem nie tylko otoczenie, ale i swoje możliwości oddziaływania na nie. W ten sposób buduje podstawy sprawczości i zaufanie do siebie samego. Na drugim Poziomie Nauki – Zachęcanie – zabawki wykorzystują poznane już przez malucha bodźce i zachęcając go do licznych aktywności wobec nich, co prowadzić do utrwalenia w pamięci terminów, nazw i skojarzeń. Ten Poziom Nauki wzbudza i podtrzymuje zainteresowanie dziecka liczeniem, nazywaniem różnych części ciała, kształtów czy kolorów przez nagradzanie reakcji dziecka wesołymi odgłosami. Np. „Mam dwoje uszu! Policzmy: jedno, drugie!”. Na trzecim Poziomie Nauki – Naśladowanie – wypowiedzi i piosenki zachęcają do zabawy z wyobraźnią oraz odgrywania ról. Odwołują się do procesu naśladownictwa, stanowiącego jeden z najważniejszych mechanizmów zapewniających uczenie się w tym wieku, co pomaga rozbudować chociażby zasób słownictwa dziecka.

Żadna zabawka nie jest w stanie zastąpić kontaktu z rodzicem czy opiekunem, ale może go wyraźnie wspierać i wspomagać w wartościowym spędzaniu czasu, który spędzimy pobudzając jego rozwój.

Poziomy Nauki oferują elastyczne dopasowywanie treści edukacyjnych w zabawce, sprawiając, że łatwo nam stymulować rozwój dziecka już od najmłodszych chwil. Inne zabawki, które posiadają Poziomy Nauki to m.in.: Mata z pianinkiem Muzyczne Zwierzątka, Tablet Malucha, Piesek „Raczkuj za mną!”, Edukacyjna Gigaksiążka, Wesoły Kamper Malucha czy także zabawki z serii Little People takie jak Edukacyjny Pociąg ze zwierzątkami czy Muzyczna Farma Małego Odkrywcy.


Więcej informacji na temat technologii Poziomy Nauki zastosowanej w zabawkach Fisher-Price znajdziesz tutaj: https://shopping.mattel.com/pl-pl/pages/smart-stages

Źródło: Zdrowie WPROST.pl / Fisher-Price
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...