7 pomysłów na wysokobiałkowe śniadania, które dodadzą energii na cały dzień

7 pomysłów na wysokobiałkowe śniadania, które dodadzą energii na cały dzień

Dodano: 
zdrowe śniadanie
zdrowe śniadanie / Źródło: Pexels / Daria Shevtsova
Dodanie większej ilości białka do diety nie tylko może poprawić jakość pożywienia, ale także wspomóc organizm w szybszym spalaniu kalorii.

Białko jest kluczową częścią diety i warto spożywać je od samego początku dnia. Powinno pochodzić przede wszystkim z pełnowartościowych produktów, a nie tłustych i kalorycznych potraw. Ponieważ białko trawi się dłużej niż posiłki bogate w węglowodany lub inne składniki odżywcze, może zapewnić uczucie sytości na długi czas.

Dlaczego warto jeść białko na śniadanie?

„W wielu badaniach nawyk wysokobiałkowego śniadania był powiązany z kontrolowaniem masy ciała lub utratą wagi. Białko jest sycące i wyzwala hormony, które ograniczają apetyt” — powiedziała Cynthia Sass, dietetyk sportowy z Nowego Jorku. Zjedzenie wysokobiałkowego śniadanie może sprawić, że zjesz mniej przez cały dzień, także wieczorem. Białko pomaga również ustabilizować poziom cukru i insuliny, co daje lepsze skupienie i energię. Idealna ilość białka na śniadanie to około 30 gramów, ale warto zjeść jakąkolwiek ilość.

Wysokobiałkowe śniadania – propozycje

Do produktów, które zawierają najwięcej białka zaliczamy m.in. jajka, czarną fasolę, chudą kiełbasę drobiową, jogurt grecki, twarożek, czy masła orzechowe. Dzięki nim śniadania na start będą zawierały sporą ilość białka. Oto co warto przygotować?:

  • Owsianka z jagodami. Do wykonania potrzebne będzie: pół szklanki płatków owsianych, pół szklanki jogurtu greckiego, pół szklanki mleka, łyżeczka nasion chia i pół szklanki umytych jagód. Płatki owsiane przygotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu.
  • Tosty z twarogiem. Potrzebne będą kiełki, twaróg naturalny, kilka plasterków awokado i łyżeczka sezamu. Te zdrowe składniki połóż na świeże tosty.
  • Bajgiel z wędzonym łososiem. Przygotuj: pełnoziarnisty bajgiel, 3 łyżki twarogu, plasterki wędzonego łososia i kiełki lucerny. Posmaruj bajgla twarogiem, a następnie połóż łososia i kiełki.
  • Burrito z czarną fasolą. Potrzebna ci będzie 1 pełnoziarnista tortilla, ugotowane jajka, pół szklanki czarnej fasoli i 2 łyżki sosu pomidorowego lub salsy. Zawiń składniki i podpiecz chwilę w piekarniku.
  • Domowe smoothie. Zblenduj mrożonego banana, 3 brzoskwinie, ekstrakt waniliowy, nasiona lnu, mleko migdałowe, roślinną odżywkę białkową i szczyptę cynamonu.
  • Płatki owsiane z masłem orzechowym. Do ugotowanych płatków owsianych dodaj banany, masło orzechowe, migdały i syrop z agawy.
  • Budyń chia: Przygotuj budyń wykorzystując nasiona chia, mleko kokosowe, beztłuszczowy jogurt grecki, syrop klonowy, sól i kawałki owoców, np. mango lub ananasa.

Czytaj też:
10 zdrowych przekąsek, które mogą pomóc w utracie wagi

Opracowała:
Źródło: Goodhousekeeping
+
 0

Czytaj także