Samotność – pomijany aspekt pracy w domu. Jak sobie z nią radzić?

Dodano:
Depresja Źródło: Unsplash / Ben Blennerhassett
Po prawie dwóch miesiącach pracy w domu z powodu pandemii COVID-19 ekscytacja nowością polegającą na pracy w piżamie może zacząć słabnąć. Odsłania wówczas problem, którego ofiarą może paść wielu z nas: samotność.

Dla niektórych praca w domu jest spełnieniem marzeń, ponieważ oznacza, że ​​nie muszą już znosić godzin dojazdów do pracy ani godzić się z polityką biurową. Jednak dla większości jest to zdecydowanie nieuporządkowana wewnętrznie zmiana, biorąc pod uwagę, że większość z nas jest przyzwyczajona do rutynowych godzin pracy od 9 do 17. Badania pokazują też, że może to prowadzić do samotności.

Oczywiście samotność w miejscu pracy jest również możliwa, nawet jeśli jesteś w biurze. Jednak „zabranie tego scenariusza” do domu zwyczajnie zwiększa prawdopodobieństwo jej wystąpienia.

– Jeśli od dłuższego czasu pracujesz z ludźmi, miałeś taką łączność i spotkania twarzą w twarz i byłeś przyzwyczajony do tego środowiska pracy, a teraz nagle pracujesz na odległość z małą łącznością, to naprawdę stanowi ogromny problem, jak na odległej wyspie – mówi Ben Fanning, autor „The Quit Alternative: The Blueprint for Creating the Job You Love Without Quitting”.

Może to prowadzić do problemów, biorąc pod uwagę, że osoby cierpiące z powodu samotności mogą stać się mniej efektywnymi pracownikami.

– Im bardziej jesteś samotny, tym gorsze będziesz miał osiągi. Stajesz się mniej efektywnie zaangażowany w swoją pracę – powiedziała Sigal Barsade, profesor zarządzania w Wharton School na University of Pennsylvania.

Co możesz zrobić?

Zdaniem ekspertów samotność wymaga kontaktu społecznego, tak jak głód wymaga jedzenia. Ponieważ jednak wszyscy są zajęci lub sami zmagają się z samotnością, upewnij się, że planujesz na przyszłość. Co więcej, rozmowy telefoniczne są również lepsze niż wiadomości, ponieważ pozwalają czuć bardziej osobisty kontakt.

Dla menedżerów lub liderów zespołów regularne meldowanie się i upewnianie się, że wszyscy członkowie zespołu są w kontakcie, ma również kluczowe znaczenie i może sprawić, że nikt nie poczuje się pominięty. Organizuj swoją pracę, ale poświęć trochę czasu na socjalizację i po prostu nadrobienie zaległości.

Źródło: medicaldaily.com
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...