7 sposobów na zerwanie ze złymi nawykami żywieniowymi

7 sposobów na zerwanie ze złymi nawykami żywieniowymi

Dodano: 
jedzenie
jedzenie / Źródło: Pexels / Adrienn
Nawyk to nasze drugie imię. Zwłaszcza ten zły nawyk... i to najczęściej, jeżeli chodzi o jedzenie. Jak zwalczyć złe nawyki żywieniowe i wejść na dobrą drogę ku zgrabnej sylwetce?

Bez względu na to, jak bardzo jesteś zdyscyplinowany w kwestii harmonogramu snu lub przestrzegania porannych treningów, nie można zaprzeczyć, że zachowałeś kilka złych nawyków żywieniowych w całym swoim procesie odchudzania. Ale siła woli nie zawsze jest winna. To także wina twojego mózgu.

Czytaj także:
Masz predyspozycje do otyłości? Te proste ćwiczenia zmniejszą twoją masę ciała

Kiedy ćwiczysz mózg, aby coś zrobić, ostatecznie staje się to drugą naturą. W rezultacie twoja wola zasadniczo się wyłącza, gdy nabierasz nawyku – jeśli chodzi np. o mycie zębów przed snem, czy sięganie po napój gazowany w ciągu dnia – i nie masz nad tym takiej samej kontroli, jak nad nowymi rzeczami. Jedna z tych ważnych, nowych rzeczy, o które warto zawalczyć? Całkowicie odnowiona dieta.

A to paradoksalnie jest jeden z powodów, dla których zerwanie z kilogramami jest tak trudne. Większość procesów odchudzania zaczyna się od zmiany diety. Ale wiele z tych zmian diety często wymaga zbyt dużej siły woli, aby utrzymać dietę w perspektywie długoterminowej. Więc chociaż początkowo możesz stracić na wadze, równie łatwo może ona wrócić.

Poniżej znajdziesz niektóre z najbardziej skutecznych, popartych naukowo strategii, jak możesz kontrolować swoje otoczenie, abyś mógł zwalczyć te niszczące talię nawyki.

Czytaj także:
Najlepsze diety na 2020 rok. Włącz je do swoich postanowień noworocznych!

Jak zerwać ze złymi nawykami żywieniowymi?

Źródło: eatthis.com

Czytaj także

 0