Woda z cytryną to nuda? 7 dobrych (i smacznych!) powodów, by sięgnąć z rana po imbir

Woda z cytryną to nuda? 7 dobrych (i smacznych!) powodów, by sięgnąć z rana po imbir

Dodano: 
Napar z imbirem
Napar z imbirem / Źródło: Fotolia / aboikis
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, dlatego warto czasem urozmaicić je czymś wartościowym, na przykład imbirem. Zapewnia on szereg korzyści zdrowotnych, od niwelowania nudności po zmniejszenie bólu mięśni. Dlaczego jeszcze warto go spożywać i w jakiej formie?

Kiedy różnej maści specjaliści związani z tematyką zdrowego odżywiania zalecają ci picie po przebudzeniu wody z sokiem z cytryny, wykonaj pewien eksperyment. Zamiast cytryny dodaj do porannej szklanki wody trochę korzenia imbiru i przekonaj się, dlaczego to urozmaicenie bardzo korzystnie zadziała na twoje samopoczucie oraz sprawy zdrowotne. Nie ograniczaj się zresztą do wody. Spróbuj również innych ciekawych rozwiązań, na przykład tych podanych poniżej.

Czytaj także:
Imbir - doskonała przyprawa, czy złoty środek leczniczy?

Kawa wzbogacona imbirem

Połączenie kawy i imbiru stanowi potężny duet zwalczający wolne rodniki. Przyczynia się do tego w dużej mierze fakt, że kawa jest jednym z najlepszych na świecie źródeł przeciwutleniaczy. Do filiżanki kawy dodaj imbir w ilości jednej łyżeczki – możesz zetrzeć go na tarce lub przecisnąć przez praskę. Jeżeli chcesz zasmakować w orientalnych akcentach, wypróbuj jemeński napój qishr. Ta tradycyjna kawa imbirowa z Bliskiego Wschodu charakteryzuje się lekko pikantnym smakiem. Oprócz niewątpliwych walorów smakowych poprawia procesy trawienne.

Herbata imbirowa – źródło witaminy C

Herbata imbirowa jest popularnym napojem zimą, kiedy potrzebujesz szybko rozgrzać się. Nie tylko ogrzewa i poprawia nastrój, ale może też pomóc w problemach żołądkowych. Filiżanka takiej lekko pikantnej herbaty rano jest niezastąpiona jeśli chodzi o walkę z nudnościami, chorobą lokomocyjną lub porannymi mdłościami wywołanymi ciążą. Aby zrobić taką herbatę wystarczy zetrzeć kawałek korzenia imbiru i parzyć go przez 10 minut we wrzątku lub dodać go do herbaty i osłodzić całą miksturę dla wzbogacenia smaku. W niektórych sklepach ze zdrową żywnością dostępna jest również gotowa herbata z dodatkiem imbiru.

Dżem imbirowy

Półki w spiżarniach uginają się od słoików z dżemami owocowymi. Co powiesz na złamanie tej reguły dżemem imbirowym? Jest on pod wieloma względami zdrowszą opcją od owocowych wariantów. Osoby, które zmuszone są stosować dietę niskocukrową i siłą rzeczy zrezygnować z wszelkich dżemów, mogą rozdrobnić imbir i dodać go na przykład do masła. Tę opcję polubią zwłaszcza zwolennicy tzw. kawy kuloodpornej.

Syrop imbirowy zamiast klonowego? Dlaczego nie!

Cieszące się coraz większą popularnością amerykańskie placki typu pancakes tradycyjnie podawane są z dodatkiem syropu klonowego. Warto urozmaicić to pyszne śniadanie i zamienić syrop klonowy na jego imbirowy odpowiednik. Możesz wykorzystać go także jako dodatek do gofrów, owsianki czy innych ulubionych dań. Jeśli nie znajdziesz gotowego syropu w sklepach z organiczną żywnością, możesz w prosty i szybki sposób sporządzić go samodzielnie. 10 dag imbiru startego na tarce o drobnych oczkach zmieszaj ze szklanką cukru i szklanką wody, następnie gotuj miksturę przez 30 minut na wolnym ogniu i przecedź przez sitko, by uzyskać gładki i klarowny syrop.

Czytaj także:
Herbata imbirowa – idealna w sezonie jesienno-zimowym i nie tylko

Imbirowa granola

Miska chrupiącej, bogatej w błonnik granoli zawsze jest dobrym wyborem na śniadanie. Jednak wzbogacenie takiego posiłku dodatkiem imbiru sprawi, że będzie on jeszcze smaczniejszy i zdrowszy! Zetrzyj niewielki kawałek korzenia imbiru i wymieszaj go z miodem lub rozpuszczonym olejem kokosowym, a następnie skrop taką miksturą swoje śniadanie. Dodatek imbiru przynosi spore korzyści przeciwzapalne, co jest istotne zwłaszcza dla osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Sok imbirowy

Aby pobudzić pracę jelit z rana, spróbuj soku imbirowego. Sprawdzi się znakomicie jako dodatek do potraw stir-fry oraz składnik sosów sałatkowych. Ma wiele cennych właściwości zdrowotnych. Nie tylko pobudza metabolizm, ale także pozwala naturalnie zwalczać bakterie w organizmie, co wykazano na podstawie przeprowadzonych badań. Jest także szczególnie przydatny pomocniczo przy zwalczaniu bólu różnego pochodzenia – w tym spowodowanego wysiłkiem fizycznym i skurczów menstruacyjnych. Jeżeli sok imbirowy w takiej postaci jest dla ciebie zbyt ostry, dodaj go do ulubionego smoothie owocowego – zniwelujesz pikantność i wzbogacisz koktajl o ciekawy walor smakowy.

Imbirowe ciastka zbożowe

Chociaż imbir często jest dodawany do tradycyjnych wypieków pełnych białego cukru i tłuszczu, warto wykorzystać go w znacznie zdrowszej wersji słodyczy – takich, które możesz bez wyrzutów sumienia zjeść na śniadanie. Ciastka zbożowe wzbogacone imbirem dodadzą ci energii przed treningiem, ale także przyniosą korzyści zdrowotne dzięki błonnikowi.

Czytaj także:
Woda z imbirem czy cytryną – co pozwala szybciej schudnąć?

Źródło: healthline.com

Czytaj także

 0