Zachcianki na niezdrowe jedzenie są oznaką poważnego problemu

Zachcianki na niezdrowe jedzenie są oznaką poważnego problemu

Dodano: 
Kobieta przeglądająca zawartość lodówki
Kobieta przeglądająca zawartość lodówki / Źródło: Fotolia / Andrey Popov
Wszyscy doświadczyliśmy pragnienia spożycia niezdrowego jedzenia w pewnych sytuacjach. Ale co to tak naprawdę oznacza i z czym się wiąże?

Zachcianki i ich przyczyny

Niezależnie od tego, czy chodzi o czekoladę, słone chipsy czy hamburgery, czasami naprawdę trudno się oprzeć przekąskom. Co gorsza, spożywanie różnych wysoko przetworzonych produktów tak naprawdę nie pomaga pozbyć się początkowego pragnienia. To tylko powoduje otyłość i osłabia układ odpornościowy.

Powodem takiego stanu rzeczy jest głód jedzenia, który jest sygnałem ostrzegawczym, że twoje ciało pilnie potrzebuje pewnych minerałów.

Jakie zachcianki są najczęstsze?

Czekolada

Czekolada jest jedną z najczęściej odnotowywanych zachcianek, a ponadto często wiąże się z brakiem magnezu. Duża część osób na całym świecie ma niski poziom magnezu. Minerał ten jest potrzebny do przeprowadzenia ponad 300 reakcji biochemicznych w organizmie i znany jest również ze swoich właściwości relaksacyjnych.

Słodycze

Jest to najbardziej złożone pragnienie, jeżeli chodzi o ustalenie jego przyczyny, ponieważ może być spowodowane niedoborami składników odżywczych takich jak:

  • chrom (pomaga regulować poziom cukru we krwi)
  • fosfor (pomaga organizmowi wytwarzać energię)
  • siarka (pomaga usunąć toksyny)
  • tryptofan (regulator serotoniny).

Najlepszym sposobem na pozbycie się łaknienia na cukier jest zdrowsze odżywianie, które pomoże dostarczyć odpowiednie minerały całemu organizmowi.

Rafinowane węglowodany

Jeśli masz ochotę na węglowodany, istnieje prawdopodobieństwo, że masz niedobór azotu. Aby temu zaradzić, po prostu dodaj do swojej diety więcej pokarmów bogatych w azot, takich jak jajka, ziemniaki i rośliny strączkowe.

Inne zachcianki żywieniowe

Następujące zachcianki są mniej powszechne niż te wyszczególnione powyżej, ale nadal mogą się zdarzyć.

Tłuszcz i tłuste potrawy: masz niedobór wapnia. Dobre źródła wapnia to warzywa, szczególne brokuły.

Lód: brakuje ci żelaza. Jedz więcej pokarmów bogatych w żelazo, takich jak warzywa liściaste czy algi morskie.

Słone potrawy: masz niedobór chlorków i / lub krzemu. Spróbuj dodać do swojej diety więcej ryb, orzechów i nasion.

Źródło: dailyhealthpost.com
 0

Czytaj także