Kardiolog radzi, co jeść, by zachować zdrowie serca

Kardiolog radzi, co jeść, by zachować zdrowie serca

Dodano: 
Awokado
Awokado / Źródło: Pexels / ready made
Jest wiele złożonych czynników, które mogą wpływać na zdrowie serca, na przykład genetyka i nawyki związane z paleniem, ale dieta jest szczególnie ważna. Ogólnie rzecz biorąc, jedzenie dużej ilości owoców i warzyw, chudego mięsa i ryb oraz pełnoziarnistych produktów z błonnikiem jest świetne dla zdrowia serca.

Jest kilka potraw, którymi można delektować się każdego dnia, aby chronić serce, i jeśli podajesz je na różne sposoby, nigdy nie będziesz nimi znudzony.

Oto najlepsza zdrowa dla serca żywność, którą dr Suzanne Steinbaum, kardiolog z Nowego Jorku je każdego dnia, aby zachować zdrowie serca i oczywiście, aby urozmaicić swój jadłospis.

Czytaj też:
Czym jest skrobia oporna? Oto 8 produktów bogatych w ten składnik

Ulubiony pokarm kardiologa dla zdrowia serca: awokado

– Jem pół awokado dziennie – mówi dr Steinbaum. – Zawiera tłuszcze jednonienasycone i wielonienasycone, które są niezbędne w diecie zdrowej dla serca – dodaje. Te rodzaje tłuszczów są szczególnie korzystne dla zdrowia serca, ponieważ badania powiązały je ze zmniejszeniem stanu zapalnego i obniżeniem poziomu cholesterolu LDL (zwanego również „złym” cholesterolem).

Inne powody, dla których awokado jest tak dobre dla zdrowia serca, to m.in. zawartość błonnika. Awokado jest bogate w błonnik, który może również pomóc obniżyć poziom cholesterolu i jest związany ze złagodzeniem zespołu metabolicznego. Zespół metaboliczny to grupa schorzeń, które zwiększają ryzyko chorób serca, cukrzycy i udaru.

Awokado zawiera również witaminy i składniki odżywcze, które, jak wykazano, obniżają ciśnienie krwi i łagodzą stany zapalne, na przykład magnez i potas. Zjedzenie awokado po treningu lub na przykład podczas rekonwalescencji po kontuzji może być pomocne, ponieważ twoje ciało potrzebuje elektrolitów i składników odżywczych leczących stawy, aby się odbudować i uzupełnić.

Poza zdrowiem serca, awokado jedzone z umiarem (czyli pół owocu dziennie) ma wiele innych korzyści zdrowotnych. Te owoce są bogate w przeciwutleniacz glutation (który wspomaga pracę wątroby) i mogą wspierać dobry sen i zdrowie oczu. Naprawdę, jak ich nie kochać?

Czytaj też:
Czy picie piwa po treningu daje korzyści? Odpowiedź może cię zaskoczyć!

Jak jeść awokado, aby czerpać z niego korzyści?

Istnieje mnóstwo różnych sposobów na jedzenie awokado, ale dr Steinbaum uwielbia jeść je z samego rana. – Świetnie smakuje rano na wieloziarnistych tostach z pomidorami. Jest to jedno z moich ulubionych dań śniadaniowych – mówi dr Steinbaum. Możesz dostosować dowolny przepis na tosty z awokado: dodać oliwki i kapary, plasterki serów i nie tylko.

Specjalistka lubi też dodawać awokado do sałatki – pokrojone w kostkę, pokrojone w plasterki lub ustawione połówkami na wierzchu – ponieważ można je wymieszać z zieleniną i składnikami, aby dodać do sałatki kremowy twist. – Dodaję je również do mojego zielonego smoothie wraz z owocami i warzywami na popołudniową przekąskę, ponieważ jest to dodatek tłuszczowy, który sprawia, że przekąska jest naprawdę sycąca.

Czytaj też:
Jesień to idealna pora na spacer. Jak czerpać z niego najwięcej korzyści?

Źródło: wellandgood.com
 0

Czytaj także