Odchudzanie przy niedoczynności tarczycy. 6 prostych wskazówek

Odchudzanie przy niedoczynności tarczycy. 6 prostych wskazówek

Dodano: 
Samobadanie
Samobadanie / Źródło: Fotolia / RFBSIP
Odchudzanie przy niedoczynności tarczycy nie jest łatwym zadaniem. Szczególnie, jeśli nie mamy zdiagnozowanej choroby i nie przyjmujemy leków. Zdrowa żywność, kontrolowane wielkości porcji i regularne ćwiczenia – są to kluczowe elementy utraty wagi. Ale jeśli masz niedoczynność tarczycy, to może być za mało.

Jeśli niedoczynność tarczycy jest nieodpowiednio leczona (lub wcale), utrata masy ciała może być trudniejsza, ponieważ tarczyca jest dużym regulatorem funkcji metabolicznych. Bardzo często to właśnie przyrost masy ciała jest często pierwszym, zauważalnym jej nieprawidłowej pracy. Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić – w celu zmniejszenia masy ciała i ogólnego stanu zdrowia – jest odpowiednie leczenie niedoczynności tarczycy. Jednak wprowadzenie kilku zmian w diecie może pomóc zwiększyć sukces odchudzania. Utrata masy ciała nigdy nie jest łatwa, ale ludzie, którzy mają dobrze kontrolowaną niedoczynność tarczycy, nie powinni walczyć o utratę wagi bardziej niż ktokolwiek inny.

6 wskazówek, które pomogą schudnąć przy niedoczynności tarczycy

Wytnij proste węglowodany i cukier
Dieta od umiarkowanej do niskowęglowodanowej, która koncentruje się na złożonych węglowodanach (pomyśl o skrobiowych warzywach i roślinach strączkowych) i unika prostych cukrów (słodycze i napoje) może być najlepszym rozwiązaniem dla osób zmagających się z niedoczynnością tarczycy. Według Linus Pauling Institute z Oregon State University, produkty o wysokim ładunku glikemicznym (takie jak rafinowane produkty zbożowe i słodkie napoje) mogą zwiększać stan zapalny w organizmie.

Jedz więcej produktów przeciwzapalnych
Dieta przeciwzapalna może pomóc uspokoić układ odpornościowy i nadmierne stany zapalne oraz wspierać odpowiednie spożycie składników odżywczych niezbędnych do zdrowego funkcjonowania tarczycy, w tym magnezu, witamin z grupy B, cynku, selenu, żelaza i witaminy C. Zielone warzywa liściaste, pomidory, tłuste ryby, orzechy, owoce i oliwa z oliwek to dobra żywność przeciwzapalna.

Jedz często, ale mało
Niedoczynność tarczycy spowalnia funkcje trawienne. Jedzenie mniejszych, częstszych posiłków ze zrównoważonymi makroskładnikami odżywczymi - wysokiej jakości białka, złożonych węglowodanów i zdrowych tłuszczy - wspiera zrównoważony poziom cukru we krwi. Nagłe skoki są natomiast typowe dla żywności przetworzonej.

Prowadź dziennik żywienia
Prowadzenie dziennika żywności jest ważne dla osoby z niedoczynnością tarczycy. Dieta bogata w zdrowe tłuszcze, umiarkowane białka i umiarkowane do niskich węglowodany jest najlepsza dla funkcji tarczycy. Jeśli będziesz zapisywać wszystko, co zjadasz i planować swoje posiłki, zdecydowanie łatwiej będzie ci wychwycić potencjalne błędy. Kluczowa jednak jest szczerość z samym sobą.

Pamiętaj o ruchu
Przy niedoczynności tarczycy można zaobserwować znaczny spadek energii. Chorzy są zmęczeni i nie mają siły na ćwiczenia. Warto podejść do sprawy indywidualnie i porozmawiać o tym z lekarzem. Jeśli przyjmujesz leki i czujesz się dobrze, powinieneś regularnie uprawiać sport. Ćwiczenia są ważnym uzupełnieniem zdrowej diety w celu spalania kalorii.

Przyjmuj leki zgodnie z zaleceniami
Leki na niedoczynność tarczycy należy przyjmować rano na czczo z dużą ilością wody. Nie bierz go z innymi lekami i odczekaj co najmniej 30 do 60 minut przed zjedzeniem śniadania. Lekarz indywidualnie dopiera dawkę, którą na początku leczenia czasem trzeba korygować. Odpowiednie leczenie jest kluczowym elementem i nie chodzi tylko o odchudzanie czy utrzymanie masy ciała. NIeprawidłowo leczona niedoczynność tarczycy ma fatalny wpływ na zdrowie.
Czytaj też:
Jak schudnąć raz na zawsze? 10 praktycznych wskazówek

Opracowała:
Źródło: everydayhealth.com
 0

Czytaj także