Powrót do natury receptą na zdrowie
Artykuł sponsorowany

Powrót do natury receptą na zdrowie

Dodano: 
Clochee
Clochee Źródło: Materiały prasowe
Zbilansowana dieta, aktywność fizyczna, stosowanie naturalnych, nieprzetworzonych produktów z lokalnych źródeł, to klucz do dobrego samopoczucia i długowieczności. A czy Polacy też tak troszczą się o zdrowie i urodę? Okazuje się, że 38% z nas wskazuje przede wszystkim na zdrowe odżywianie, ale także wysypianie się oraz ubiór odpowiedni do pogody, jako najczęstsze formy dbania o siebie - wynika z ogólnopolskiego badania opinii przeprowadzonego dla marki Clochee [1].

Jakie inne działania wykonujemy na co dzień, aby zachować kondycję i cieszyć się dobrym zdrowiem? 34% badanych wskazuje na sport i aktywność fizyczną. Jednak siedzący tryb życia i wielogodzinna praca biurowa nie sprzyjają ruchowi.

„Poważnym problemem współczesnego człowieka jest unieruchomienie. Konieczne jest, aby każdy z nas wzmógł swoją aktywność fizyczną i inne metody dbania o siebie. Ponieważ człowiek nie jest zaprogramowany genetycznie do bezruchu” tłumaczy lek. med. Magdalena Piórkowska, internista.

Ruch w połączeniu z właściwą, zbilansowaną dietą może znacznie poprawić nasze samopoczucie, wpływając korzystnie nie tylko na zdrowie, ale także wygląd. Okazuje się, że Polacy zwracają uwagę na to, co jedzą i skąd to jedzenie pochodzi. Prawie połowa z nas (48%) zna trend lokalnego odżywiania, a 39% kupuje takie produkty.

Clochee

„Jedna trzecia respondentów wskazuje, że dba o odżywianie lub ruch. A przecież jedzenie to nasze paliwo. Im gorsze, tym mamy mniej witalności i siły, zarówno fizycznej, jak i umysłowej. Brak ruchu skraca życie o wiele lat. Uważam, że już w przedszkolu powinien pojawić się w programie moduł uczący komponowania diety i planowania aktywności, który stanie się zdrowym nawykiem, dzięki temu mamy szansę czerpać z życia garściami i podejmować mądre dla trwania naszego ekosystemu decyzje” – wyjaśnia dr Maciej Kozakiewicz, instruktor oraz prezes Stowarzyszenia Slow Jogging Polska, prezes Polska Witalna Sp. z o.o.

Z badania opinii przeprowadzonego dla Clochee - marki kosmetyków naturalnych wynika, że Polacy są coraz bardziej świadomi, co pomaga, a co szkodzi. Rozumiemy, że stan naszego zdrowia jest konsekwencją codziennych działań, tego w jaki sposób jemy, gdzie i jakie produkty kupujemy, skąd one pochodzą, w jaki sposób zostały wyprodukowane. Zdawać by się mogło, że rozumiemy wartość dbania o naturę i środowisko, bo dzięki temu chronimy siebie i dalsze losy naszej planety. Aż dla 80 % z nas dbanie o przyrodę oznacza dbanie o siebie.

Clochee

„Człowiek ma do czynienia z coraz większą liczbą zagrożeń, są to m.in.: choroby cywilizacyjne, nowotwory, depresje, zaburzenia odżywiania, zaburzenia snu, alergie.. Dlatego tak ważne jest dbanie o siebie i otaczającą nas przyrodę. Tematy, do których życie na ziemi musi powrócić, aby przetrwało, to przede wszystkim ochrona naturalnego środowiska, zdrowej żywności. Jej jakość zależna jest od warunków produkcji, hodowli i uprawy. Masowość produkcji i chemiczne procesy technologiczne sprawiają, iż bezpieczeństwo jest zagrożone. Warto zatem powrócić do dbania o naturalną produkcję żywności, ale aby to się stało, człowiek musi zadbać o czystość powietrza, gleby, o przywrócenie naturalnych regulacji w środowisk”u – dodaje lek. med. Magdalena Piórkowska.

Troska o zdrowie człowieka i świat w którym żyjemy, zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym, to trendy, które stają się coraz powszechniejsze. „Jak grzyby po deszczu wyrastają sklepy ekologiczne – ze zdrową żywnością, często od lokalnych producentów oraz z naturalnymi kosmetykami. Dzieje się tak, gdyż zapotrzebowanie ze strony konsumenta jest coraz większe” – zwraca uwagę Marcin Stachyra, CEO NEXBIO Sp. z o.o. Jako konsumenci i klienci, stajemy się coraz bardziej odpowiedzialni, dokonując przemyślanych, „naturalnych” wyborów, które są konsekwencją poczucia przynależności do szerszego ekosystemu. Dla części z nas dbanie o siebie i swoje zdrowie to także stosowanie produktów naturalnych, w tym kosmetyków (19%), a także dbanie o wygląd, co wiąże się z wizytą u fryzjera, kosmetyczki czy w SPA (18%).

Pełen raport „Człowiek pod ochroną” dostępny pod linkiem: www.clochee.com/raport


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie marki kosmetyków naturalnych Clochee, w dniach 10-13.09.2018 r. przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Do udziału w badaniu zaproszono osoby powyżej 18. roku życia. Zebrano łącznie 1006 ankiet.

Źródło: Clochee