Chcesz wieczorem zasnąć w ciągu 10 minut? Zadbaj o swoje stopy

Chcesz wieczorem zasnąć w ciągu 10 minut? Zadbaj o swoje stopy

Dodano: 
Problemy z zasypianiem
Problemy z zasypianiem / Źródło: Fotolia / kleberpicui
Relaksująca kąpiel, oglądanie telewizji, medytacja, czytanie książki, liczenie baranów... Robimy wiele, by przyspieszyć zasypianie, ale sposoby te nie zawsze bywają skuteczne. Okazuje się, że przyczyną może być nie nadmierne pobudzenie, a... zimne stopy.

Prof. Andreas Michalsen, ordynator Wydziału Medycyny Naturalnej w Szpitalu imienia Immanuela w Berlinie oraz profesor Klinicznej Medycyny Naturalnej w berlińskiej Charité napisał niedawno książkę, w której dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z lat praktyki. Do jego specjalności należą m.in. homeopatia, medycyna fizykalna i balneologia, medycyna żywienia, akupunktura i medycyna holistyczna. Prof Michalsen w swojej pracy bardzo często łączy medycynę konwencjonalną i niekonwencjonalną, opierając się na różnych badaniach. Nie neguje medycyny klasycznej, jednak dostrzega, że jej skutki bywają czasem krótkotrwałe. W związku z tym w leczeniu swoich pacjentów i ułatwianiu im codziennego funkcjonowania, a także w zapobieganiu chorobom, często sięga po elementy medycyny naturalnej.

W swojej ostatniej książce pt. „Leczenie siłami natury” porusza wiele kwestii dotyczących zdrowego stylu życia i tłumaczy mechanizmy, występujące w naszym organizmie. Nie brakuje też ciekawych wskazówek, które każdy z nas może wykorzystać. Na uwagę zasługuje np. ciekawy fragment dotyczący związku między ciepłymi stopami, a szybszym zasypianiem. Został on udowodniony w 1990 roku przez zespół specjalistów ze Szpitala Uniwersyteckiego z Bazylei. Wyniki tych badań, zostały nawet opublikowane na łamach prestiżowego magazynu naukowego „Nature”. Zasypianie z zimnymi stopami może zająć aż 25 minut, natomiast z ciepłymi tylko 10 minut. Jest to oczywiście czas uśredniony. Prof Michalsen na łamach swojej książki tłumaczy, dlaczego tak się dzieje.

„Tak duża różnica wynika z odmiennego ukrwienia niewielkich naczyń krwionośnych, które zaopatrują nasze tkanki, oraz naczyń obwodowych, które mają wpływ na wydzielanie substancji chemicznych pomagających nam zasnąć. Jeśli chcemy więc szybko zasnąć, termofor będzie jak najbardziej na miejscu. Zadziała jeszcze skuteczniej, jeżeli przed pójściem spać zrobimy sobie gorącą kąpiel stóp. Dla wzmocnienia efektu można do niej dodać rozgrzewające preparaty roślinne, na przykład mączkę z gorczycy (nie za wiele!) albo imbir” – czytamy w książce „Leczenie siłami natury” prof. Andreasa Michalsena.

Czytaj także:
Płacz na zdrowie. Dlaczego każdy z nas powinien regularnie płakać?

/ Źródło: „Leczenie siłami natury” Prof. dr Andreas Michalsen (Wydawnictwo MUZA SA)

Czytaj także