Statystyki są nieubłagane – rak piersi każdego dnia atakuje w Polsce średnio 50 kobiet, a rocznie ponad 18 tysięcy. Aż u 30 proc. chorych zdiagnozowanych we wczesnym stadium, nowotwór rozwinie się do postaci zaawansowanej. Crossfitowcy zaangażowani w kampanię BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa swoją nieustępliwością, wielomiesięcznym przygotowaniem i dietą pokazują innym mężczyznom, że nie tylko można, ale wręcz trzeba wspierać kobiety w codziennym życiu, ale także w chorobie!
– To nie siła i wielkość mięśni decyduje o męskości, lecz czujność i odpowiedzialność za zdrowie kobiety. Przypominanie jej o regularnych badaniach i konieczności dbania o swoje zdrowie, a przede wszystkim – bliskość i wsparcie, które możemy jej okazać w trudnych chwilach – mówi Jakub Popławski, inicjator charytatywnego kalendarza „Power of Community”.
Tegoroczna sesja zdjęciowa zrealizowana została w scenerii XIV-wiecznego Zamku w Ogrodzieńcu. Dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie kobiet z zaawansowanym rakiem piersi i ich najbliższych. Ambasadorami tegorocznej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” są Daria Ładocha, Dorota Godzina, Rafał Bryndal oraz Michał Będźmirowski.
– BreastFit uczy, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską nam osobę – matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę – mówi Adrianna Sobol, Członek Zarządu Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej, psychoonkolog.
Zaawansowany rak piersi to nie tylko osobista tragedia, to także istotny problem społeczny, który dotyka najbliższych pacjentki i ma wpływ na całe społeczeństwo. Dlatego kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa zwraca uwagę na istotną rolę najbliższych we wsparciu kobiety w chorobie. Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi nie chcą pozostawać w cieniu. Chcą, aby ich potrzeby były widzialne, a głos słyszalny.
Trzecią edycję kampanii zainicjował spot „Niewidzialne”, którym bohaterki – pacjentki, chorujące na zaawansowanego raka piersi mówią jednogłośnie, że nie chcą żyć w cieniu choroby, być niewidzialne dla społeczeństwa i systemu.
Spot III edycji kampanii
Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat choroby, jaką jest zaawansowany rak piersi.
III edycja kampanii objęta została Honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser – Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
Kalendarz dostępny jest na stronie http://breastfit.onkocafe.pl/kalendarz/
Partnerem materiału jest Novartis Oncology.