Precyzja widzenia

Okulary
Okulary Źródło:Unsplash / Ugo °
Artykuł sponsorowany
Dodano: 
Mówisz Seiko i myślisz zegarki? A może okulary, a dokładniej nowoczesne soczewki okularowe z półki premium? Kluczem jest jedno słowo: precyzja.

Ta opowieść zaczyna się w 1881 roku, gdy mający wówczas 21 lat tokijski biznesmen Kintaro Hattori, otworzył swój zakład. Lata doświadczenia w naprawie, a następnie produkcji zegarków i zegarów dały podwaliny firmy znanej dziś jako Seiko. Samo japońskie słowo „seiko” oznacza po prostu precyzję. Precyzję, którą – można powiedzieć – marka ma zapisaną w swoim DNA. W 1936 roku firma sprzedała ponad dwa miliony różnego rodzaju czasomierzy, co stanowiło niemal dwie trzecie ich łącznej produkcji w całej Japonii. Seiko zapisało się także w historii sportu – w 1964 r. na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio zastosowano pierwsze na świecie urządzenie do elektronicznego pomiaru czasu.

Przełomem był rok 1969. Wtedy Seiko wprowadziło na rynek pierwszy na świecie zegarek kwarcowy. To była prawdziwa rewolucja w tej branży. Niemal równolegle firma budowała swoją pozycję w branży optycznej. Zaczęło się od sprzedaży opraw okularowych w latach 20. ubiegłego wieku. W latach 40. firma miała już własną markę soczewek, a 20 lat później wprowadziła pierwszy w Japonii kompletny system laboratoryjny i rozpoczęła polerowanie i produkcję soczewek szklanych. W roku 1980 Seiko jako pierwsze na świecie zaczęło produkować w Japonii organiczne soczewki progresywne, a w roku 1986 przedstawiło światu pierwsze soczewki okularowe do pracy biurowej.

Dziś soczewki Seiko to produkty z półki premium, które nie tylko wyróżniają się precyzją, ale są również niezwykle lekkie i wytrzymałe. Projektowanie i produkcja soczewek okularowych to złożone procesy, będące jednocześnie sztuką i rzemiosłem. Ważny jest najdrobniejszy szczegół, dlatego wszystkie produkty są przygotowywane z niezwykłą dokładnością, aby zapewnić im najlepsze właściwości. Główny i najważniejszy cel to poprawa widzenia. Rozwijając pionierskie technologie korekcji wzroku, Seiko nieustannie dąży do tego, aby soczewki nie tylko jak najlepiej służyły ich użytkownikom w codziennym życiu, ale też znakomicie się prezentowały.

Precyzyjne widzenie

Seiko cały czas pracuje nad udoskonalaniem swoich soczewek okularowych. Muszą być dopasowane do różnych potrzeb wzrokowych, wieku i aktywności. To zarówno soczewki progresywne, jak i przeznaczone do uprawiania sportu, jazdy samochodem, pracy w biurze, a także soczewki fotochromowe czy polaryzacyjne. Seiko wyznacza nowe standardy w dziedzinie precyzyjnych technologii optycznych. Jest w czołówce jeśli chodzi o rewolucyjne technologie soczewek organicznych, bądź produkcję wyjątkowo cienkich soczewek. Na liście flagowych produktów są chociażby soczewki SEIKO PolarThin – najcieńsze na świecie soczewki polaryzacyjne. Posiadają zalety wysokiej jakości okularów przeciwsłonecznych, całkowicie ograniczając efekt olśnienia oraz poprawiają kontrast i kolory widzianego obrazu.

Historia każdej soczewki zaczyna się od wykonania indywidualnych obliczeń. Dopiero wtedy może rozpocząć się produkcja, polerowanie i grawerowanie. Sam proces polerowania to aż kilka etapów. Wszystko po to, aby zapewnić perfekcyjną przejrzystość. Soczewka, nim trafi do klienta, jest wielokrotnie kontrolowana i sprawdzana. W filozofię marki wpisana jest nie tylko dbałość o precyzję, ale też dbałość o wygląd użytkowników – bo bez wątpienia okulary są istotnym elementem stylu.

Doceniani

Dążenie do precyzji to coś, czym szczyci się Seiko. Ta dewiza przynosi wymierne efekty, bo firma na przestrzeni lat wielokrotnie była nagradzana. To chociażby wyróżnienia takie jak prestiżowe Silmo d’Or czy Centrop Award, przyznane za rozwiązania techniczne i wzornictwo. Tytuł „Brand of the Year“, nadany przez międzynarodowe forum World Branding bez wątpienia świadczy o tym, że Seiko jest silną, wyróżniającą się na tle konkurencji marką.

Małgorzata Białek
Źródło: Seiko Optical Polska