POPRAW SAMOPOCZUCIE I ODZYSKAJ KOBIECĄ MOC

POPRAW SAMOPOCZUCIE I ODZYSKAJ KOBIECĄ MOC

Dodano: 
Radzi Agnieszka Przybysz, ekspert relacji, autorka książek oraz programu coachingowego dla kobiet „Kobieca moc”:

Polub siebie, a najlepiej pokochaj.

Z miłością zadbaj o swoją psychikę i zdrowie.

Zaakceptuj siebie taką, jaką jesteś, a dopiero potem staraj się zmienić – wygląd, pracę.

Nie obwiniaj siebie o rzeczy, które są, które się stały. Nie obciążając siebie, jednocześnie obdarzasz się zrozumieniem – robisz coś dobrego dla siebie, a to przekłada się na relacje z innymi. Stają się one lepsze.

Uwolnij negatywne emocje, czyli to, co ci nie służy – żal i gniew. I tym samym zrób miejsce na nowe – miłość, empatię, zadowolenie.

Dopieść siebie, poświęcając sobie uwagę. Im więcej dasz sobie, tym więcej będziesz miała do rozdania innym – dzieciom, rodzinie, znajomym. Daj sobie radość, a będziesz miała czym się dzielić z innymi.

Zwróć uwagę na odżywianie. To, co jesz, odbija się na twoim zdrowiu. Zbyt dużo cukru powoduje ospałość i ociężałość, nie dodaje energii, tylko ją zabiera. Jesteś tym, co jesz.

Bądź atrakcyjna dla samej siebie.

Sprawi ci to przyjemność.

Rozwijaj się w obszarze zawodowym i osobistym, bo to cię wzmocni.

Nie szukaj w sobie błędów. Zaakceptuj sytuację taką, jaka jest. Przemęczenie wynika także z niezadowolenia. Znajdź chociaż jeden obszar w swoim życiu, w którym wszystko gra, w którym realizujesz swoje pasje, powołanie: fajne dzieci, zadowolenie z pracy, ładne włosy. Skup się na tym, co pozytywne. Szukaj pomocy. Poradź się specjalisty – psychologa, psychoterapeuty, psychiatry, profesjonalnego coacha. Pomoże ci określić cele konieczne i ważne.

UWAGA NA ZNAKI OSTRZEGAWCZE!

Skuteczne leczenie chorób nowotworowych wymaga szybkiej reakcji. Zwróć uwagę na:

– utratę wagi – pojawienie się nietypowych znamion na skórze lub zmianę ich wyglądu – pojawienie się czerwonego zabarwienia moczu – pojawienie się krwi w stolcu – zmianę charakteru wypróżnień (zaparcia lub biegunki) lub zabarwienia stolca – krwawienie podczas stosunku – przedłużającą się chrypkę bez objawów infekcji górnych dróg oddechowych – przedłużający się kaszel lub zmianę charakteru kaszlu (głównie u osób palących)

ZUM: PROSTE METODY ZAPOBIEGANIA

– pij dużą ilość płynów w ciągu dnia (ok. 1,5 litra), a przed stosunkiem dodatkową szklankę napoju

– nie odwlekaj oddawania moczu; zrób to zawsze po stosunku – myj dwa razy dziennie narządy płciowe i nie zapominaj o podmyciu się przed stosunkiem; podcieraj się od przodu do tyłu, co zapobiega przemieszczaniu się bakterii z odbytu w okolice ujścia cewki moczowej – w porozumieniu z ginekologiem zamień stosowanie środków plemnikobójczych (zwłaszcza z krążkiem dopochwowym) na inną metodę antykoncepcyjną – pij sok z żurawiny, który hamuje przyleganie bakterii do błony śluzowej dróg moczowych; dostępne są także tabletki zawierające wyciąg z owoców żurawiny

HIGIENA INTYMNA O TYM TRZEBA PAMIĘTAĆ

– do mycia stosuj tylko preparaty przeznaczone do higieny intymnej – zwykłe mydła oraz preparaty z zawartością detergentów mają niewłaściwe pH i zaburzają naturalną barierę ochronną miejsc intymnych. Perfumowane i barwione preparaty, w tym także chusteczki czy podpaski, również nie są wskazane, ponieważ mogą podrażniać delikatną skórę tych okolic;

– zrezygnuj z irygacji pochwy. Choć metoda ta uznawana jest za sposób na utrzymanie higieny intymnej, w konsekwencji doprowadza do wypłukania pożytecznych bakterii bytujących w pochwie, czyniąc ją podatną na infekcje; – do higieny intymnej nie używaj gąbek ani myjek, ponieważ stanowią dobre podłoże do rozwoju drobnoustrojów; – dla zachowania świeżości noś bawełnianą bieliznę, która nie ogranicza dopływu powietrza ani nie podrażnia delikatnych okolic intymnych; – podmywaj się od przodu do tyłu.

PING-PONG INFECTION

Główną przyczyną nawrotów infekcji dróg rodnych (więcej niż cztery epizody zakażenia w ciągu roku) jest niewyleczony partner (ping-pong infection) oraz zbyt szybkie zakończenie leczenia i powtórne zakażenie.

CHOROBA EKSPEDIENTEK

Pojawieniu się niewydolności żylnej sprzyja:

– długotrwałe stanie lub siedzenie oraz brak aktywności fizycznej, – płeć – problemy z żylakami dwa razy częściej mają kobiety niż mężczyźni, – ciąża oraz związane z nią zmiany hormonalne, – palenie papierosów i nadwaga, – podeszły wiek, – występowanie chorób żylnych w rodzinie. Poza leczeniem farmakologicznym istnieje wiele różnych sposobów na poprawę krążenia w nogach i zmniejszenie dolegliwości, jak również ryzyka powikłań. Im wcześniej zaczniemy działać, tym lepiej.

JAK ZAPOBIEGAĆ ŻYLAKOM

– należy utrzymywać odpowiednią wagę i aktywność fizyczną,

– trzeba się wystrzegać długotrwałego siedzenia lub stania, – warto unikać zakładania nogi na nogę, nadmiernego opalania, sauny i gorących kąpieli, chodzenia na obcasach, noszenia ciasnego obuwia i obcisłych spodni, – sposobem na poprawę krążenia jest stosowanie na przemian zimnych i ciepłych kąpieli, przed snem chłodnego prysznica okolicy podudzi.

Okładka tygodnika WPROST: 31/2015
Więcej możesz przeczytać w 31/2015 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0