Dieta Keto 2.0 – co warto o niej wiedzieć?

Dieta Keto 2.0 – co warto o niej wiedzieć?

Dodano: 2
Grillowany łosoś z sałatką ze szparagów
Grillowany łosoś z sałatką ze szparagów
Dieta ketogeniczna jest trudna do utrzymania i w rezultacie wiele osób, które kiedyś były zaangażowane w niskowęglowodanowy plan jedzenia zatrzymały się na swojej drodze. Ale nie wszyscy, którzy kiedyś byli wielbicielami keto, chcą całkowicie zerwać z nim więzi – chcą tylko czegoś bardziej przystępnego. Rozwiązanie? Keto 2.0.

W zmodyfikowanej wersji keto nie ma „reguł”, ale jej zwolennicy zwykle próbują uzyskać 50 proc. kalorii z tłuszczu, 30 proc. kalorii z białka i 20 proc. kalorii z węglowodanów. W rezultacie można spożywać 100 g węglowodanów dziennie na diecie 2000 kcal keto 2.0 lub podwoić ich ilość. Istnieje jeszcze jeden ogromny plus keto 2.0, o którym należy wspomnieć: jeśli zwiększysz spożycie węglowodanów do 20 proc. kalorii, nie będzie to już uważane za dietę ketogeniczną, ponieważ nie można wtedy osiągnąć ketozy.

Czytaj także:
Oto, dlaczego nie chudniesz na diecie ketogenicznej

Jakiego rodzaju potrawy można jeść na keto 2.0?

Podobnie jak w przypadku zwykłego keto, możesz jeść wszystko, co chcesz w ramach parametrów diety, ale rzeczy takie jak cukier, owoce, fasola, rośliny strączkowe i ziarna należy mocno ograniczyć.

Ogromnym problemem wielu specjalistów od żywienia związanych z keto jest to, że zwykle obfituje w dużo tłuszczów nasyconych lub przynajmniej wiele osób wpada w pułapkę jedzenia dużej ilości produktów nasyconych tłuszczami nasyconymi, takich jak bekon i masło. Chociaż te produkty mogą – technicznie – pomóc schudnąć na keto, gdy trzymasz się swoich makr, nie są one szczególnie dobre dla zdrowia serca lub ogólnego samopoczucia.

Ale keto 2.0 wydaje się być dobre w osiągnięciu dobrze zbilansowanej diety, z większą ilością owoców, warzyw i chudych białek. Oczywiście, możesz jeść je w większych ilościach na zwykłym keto, ale keto 2.0 daje im więcej przestrzeni, a także zezwala na zdrowsze, złożone węglowodany, takie jak fasola i owies.

Kolejny duży profit: w diecie keto 2.0 uzyskasz więcej błonnika (w porównaniu do zwykłego keto, gdzie wcale nie ma go dużo) – a to może pomóc w utrzymaniu sytości, obniżeniu ryzyka chorób i poprawie trawienia.

Czy keto 2.0 jest zdrowe?

Jest zdecydowanie zdrowsze niż tradycyjne keto, biorąc pod uwagę, że koncentruje się na jedzeniu zdrowych dla serca nienasyconych tłuszczów, chudych białek i większej ilości roślinnych pokarmów o wysokiej zawartości składników odżywczych.

Keto 2.0 jest dietą o niskiej zawartości węglowodanów. Jest znacznie bardziej podobne do tradycyjnej diety śródziemnomorskiej niż diety ketonowej i jest to dobre: eksperci są zgodni, że śródziemnomorski sposób jedzenia może poprawić ogólny stan zdrowia. Poprzez włączenie większej ilości chudych białek, zwłaszcza ryb i skorupiaków, a także większej ilości owoców i warzyw, zwiększasz różnorodność składników odżywczych, która jest kluczem do utrzymania zdrowego stylu życia.

To podejście ma tutaj znaczenie – łatwo jest po prostu dodać makaron do dania, aby uzyskać więcej węglowodanów w keto 2.0, ale nie będzie to dobre. Zamiast tego zaleca się spożywanie węglowodanów ze źródeł bogatych w błonnik, takich jak fasola, rośliny strączkowe, owoce i produkty pełnoziarniste.

Czy keto 2.0 może pomóc w odchudzaniu?

Jeśli zrobisz to dobrze, tak. Nie chodzi o to, że węglowodany są złe, ale o to, że spożywamy zbyt dużo wysokokalorycznych węglowodanów, takich jak ziemniaki, banany, ryż, makaron i inne rafinowane ziarna. Odejście od tłuszczu w kierunku nieskrobiowych owoców i warzyw to świetny sposób na poprawę spożycia błonnika, który może pomóc ci poczuć się pełnym na dłużej, poprawić zdrowie jelit i zapobiec niektórym nowotworom.

Dodaj do diety naturalnie chude mięso, takie jak ryby i skorupiaki i... masz przepis na zdrową utratę wagi!

Należy pamiętać, że nie można tak bardzo obniżyć masy ciała, jak na oryginalnej diecie ketonowej, biorąc pod uwagę, że nie wejdzie się w ketozę przy większym spożyciu węglowodanów. Ale jeśli nie byłeś na najzdrowszej diecie świata przed wypróbowaniem keto 2.0, zdecydowanie ta dieta może zmienić liczbę na wadze.

Czytaj także:
Dlaczego ketodieta wzbudza takie kontrowersje? Tłumaczy dietetyk

Źródło: prevention.com

Czytaj także

 2
  •  
    Pytanie, tylko, czy to nadal jest dieta ketogeniczna? Aby mówić o keto trzeba zachować dość restrykcyjne zasady odnośnie makroskładników. Według tego artykułu https://primalife.pl/style/dieta-ketogeniczna-co-to-jest-poznaj-podstawowe-zasady tłuszcze powinny dostarczać ok. 70-90% energii.
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Jestescie idiotami, tłuszcze nasycone zmniejszaja ryzyko chorób serca a nie je powodują. Polecam powołać się na aktualne badania, a nie te z przed 100 lat
      Dodaj odpowiedź 16 2
        Odpowiedzi: 0