Rządowy portal najpierw pisze o prawach pacjentów LGBT, a potem usuwa informację ze strony

Rządowy portal najpierw pisze o prawach pacjentów LGBT, a potem usuwa informację ze strony

Dodano: 
Materiał zniknął z rządowego portalu
Materiał zniknął z rządowego portalu 
We wtorek na rządowej stronie pacjent.gov.pl pojawił się tekst informujący o prawach pacjentów, w tym pacjentów LGBT. W środę późnym popołudniem materiał zniknął z portalu.

„W opiece zdrowotnej nie ma miejsca na żadną formę dyskryminacji. Prawo do opieki zdrowotnej przysługuje Ci bez względu na to, kim jesteś, kogo kochasz, jakiego jesteś wyznania czy narodowości”– podano na podstronie serwisu pacjent.gov.pl. Serwis jest prowadzony przez Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia. Informację o zniknięciu materiału podały Wirtualne Media.

O dyskryminacji na rządowym portalu

Materiał został opublikowany 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii. W tekście znalazły się porady dotyczące praw pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem osób LGBT, ich prawa poszanowania do intymności, tajemnicy lekarskiej, ale też do możliwości informowania o swoim stanie zdrowia i dostępie do dokumentacji medycznej, kogo sami chcą. W materiale znalazło się np. zdanie: „Jeśli np. powiesz, że chciałabyś, by dostęp do Twoich dokumentów medycznych miała Twoja dziewczyna, to nikt nie ma prawa tego podważyć”. Jako źródło informacji serwis podał publikację „Prawa pacjenta LGBTI” autorstwa Kampanii Przeciw Homofobii pod patronatem Rzecznika Praw Pacjenta i Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dlaczego materiał zniknął ze strony?

Materiał na rządowym portalu był zilustrowany zdjęciem dwóch młodych mężczyzn, którzy się obejmują. Na materiał zwróclili uwagę internauci. Tekst zniknął w środę po godzinie 17.00, co nie umknęło uwadze komentujących, w tym organizacji Miłość nie wyklucza.

twitter

Link do tekstu o dyskryminacji odsyła obecnie do głównej strony pacjent.gov.pl. Wysłaliśmy w tej sprawie pytania do MZ i NFZ, które odpowiadają za pacjencki serwis.

Ministerstwo zdrowia nie przygotowywało wskazanego artykułu, a tym samym nie zajmowało się jego publikacją. Nie odpowiada również za jego jakiekolwiek aktualizacje. Pytania prosimy kierować do Narodowego Funduszu Zdrowia – poinformowała w czwartek rano Maria Kuźniar z biura komunikacji resortu zdrowia. Na odpowiedź NFZ czekamy.

Czytaj też:
Dyskryminacja w opiece zdrowotnej. Jakie prawa przysługują pacjentom?

Źródło: Wirtualne Media, Zdrowie.wprost.pl