Dostałeś darmowy pulsoksymetr? Trzeba zwrócić urządzenia

Dostałeś darmowy pulsoksymetr? Trzeba zwrócić urządzenia

Dodano: 
Pulsoksymetr
Pulsoksymetr
Od 23 czerwca pacjenci z COVID-19 nie dostają w ramach Domowej Opieki Medycznej darmowych pulsoksymetrów. Teraz jest apel, aby zwracać otrzymane urządzenia.

W ramach Domowej Opieki Medycznej pacjent z COVID-19 mógł otrzymać na czas izolacji pulsoksymetr. Do programu był kwalifikowany automatycznie lub kierował go lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Następnie listonosz dostarczał urządzenie.

Na czym polegał program dla pacjentów z COVID-19?

Pacjent ściągał darmową aplikację PulscoCare, która pomagała mu monitorować poziom saturacji (natlenienia) oraz puls. Urządzenie łączyło się z aplikacją za pośrednictwem bluetooth i automatycznie zapisywało pomiary pacjenta w aplikacji. Dane można było również wprowadzić ręcznie w aplikacji lub przez stronę internetową po samodzielnym odczytaniu z wyświetlacza pulsoksymetru. Osoby bez dostępu do Internetu mogły zgłaszać wyniki pomiarów na automatycznej infolinii.

Jeśli wyniki wskazywały na pogorszenie stanu zdrowia, Centrum Kontaktu DOM, działające całodobowo, kontaktowało się z pacjentem, żeby zweryfikować pomiary, umówić teleporadę lekarską lub psychologiczną, a w przypadkach zagrożenia życia polecić wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Trzeba zwrócić pulsoksymetry

Od 23 czerwca nie można już otrzymać urządzenia. Od 1 lipca nie będzie działać Centrum Kontaktu DOM. Pulsoksymetr należało zwrócić po zakończeniu okresu izolacji. Jeśli nadal masz urządzenie w domu, oddaj je – apeluje serwis pacjent.gov.pl. I jak podaje, można to zrobić poprzez aplikację PulsoCare – „zwrot pulsoksymetru” lub wysyłając e-mail na adres pomoc@pulsocare.com.

Na początku roku rząd informował, że z programu skorzystało ponad milion osób, a lekarze udzielili 130 tys. konsultacji chorym korzystającym z pulsoksymetrów.

Czytaj też:
Jak zwiększyć ilość tlenu we krwi bez specjalistycznych urządzeń?

Źródło: pacjent.gov.pl
 0

Czytaj także