Centrum Kryzysowe uruchamia infolinię dla pacjentów – 22 105 55 30
Artykuł sponsorowany

Centrum Kryzysowe uruchamia infolinię dla pacjentów – 22 105 55 30

Dodano: 
Infolinia – 22 105 55 30
Infolinia – 22 105 55 30 Źródło: Polskie Amazonki Ruch Społeczny
Centrum Kryzysowe to platforma, gdzie pacjenci onkologiczni i ich bliscy znajdą pomoc w przejściu krok po kroku przez wszystkie etapy choroby. Możliwa jest też rozmowa z pracownikami Centrum, bo została uruchomiona specjalna infolinia – 22 105 55 30. Od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00-19:00 można zadzwonić i poprosić o pomoc. Osoby obsługujące infolinię mają przygotowanie psychologiczne.

Centrum Kryzysowe www.centrumkryzysowe.org.pl wspiera pacjentów od listopada 2022 roku. Na stronie znajduje się baza wiedzy dotycząca 3 nowotworów – raka piersi, raka jajnika i raka płuca. Można tu znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące diagnostyki, poszczególnych etapów leczenia i wsparcie psychologiczne i socjalne.

Treści na stronie zostały przygotowane przez ekspertów medycznych i zatwierdzone przez Radę Naukową – zespół wysokiej klasy specjalistów z danego obszaru. Będą one systematycznie aktualizowane, aby były zgodne z najnowszą wiedzą medyczną. Baza wiedzy w Centrum Kryzysowym będzie też sukcesywnie rozbudowywana o kolejne nowotwory. W 2023 roku zostanie poszerzona o nowotwory hematoonkologiczne, raka jelita grubego i nowotwory skóry.

Informacje na temat swojej choroby można uzyskać dzwoniąc na infolinię Centrum Kryzysowego – 22 105 55 30.

– Wiemy co dzieje się w głowie chorego, gdy otrzymuje wiadomość, że zachorował na raka. Pojawia się wiele pytań, strach o własne życie, czasem złość i zagubienie. Nasza platforma odpowiada na wiele z tych pytań, ale czasem nic nie zastąpi rozmowy z drugą osobą. Dlatego od początku naszym celem było uruchomienie infolinii, gdzie będzie można porozmawiać, a osoba z drugiej strony słuchawki będzie mogła pomóc i wesprzeć. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie pomoże wielu osobom w trakcie ich drogi z chorobą – powiedziała Elżbieta Kozik, prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Na stronie Centrum Kryzysowego znajdują się kompleksowe informacje na temat raka piersi, raka płuca oraz raka jajnika. Pacjent i jego bliscy znajdą:

  • ścieżkę diagnostyki i leczenia, w postaci tekstów i materiałów video, które są przygotowywane we współpracy z ekspertami medycznymi i będą aktualizowane zgodnie z najnowszą wiedzą medyczną raz na kwartał;
  • listę ośrodków onkologicznych, które zapewniają najwyższe standardy diagnostyki i leczenia w danym nowotworze, tak aby pacjenci mogli trafić do placówek z największym doświadczeniem;
  • listę badań, które powinny zostać wykonane w trakcie diagnostyki i procesu leczenia;
  • wsparcie dla pacjentów i opiekunów od strony psychologicznej i socjalnej.

Oto co o infolinii Centrum Kryzysowego mówią osoby, które będą wspierać pacjentów i ich bliskich:

  • Wierzę, że nasze wsparcie może zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Pomogę znaleźć informacje na naszej stronie i podpowiem, jak się po niej poruszać. Podpowiem też, na co zwrócić uwagę biorąc pod uwagę sytuację danego pacjenta – powiedziała Anna.
  • Zależy mi, aby każdy, kto znajdzie się w trudnej sytuacji, otrzymał wsparcie dzwoniąc na naszą infolinię. Mogę pomóc w wyszukiwaniu najważniejszych informacji na temat danej choroby i jej leczenia. Informacje te są opracowane przez profesjonalistów, dlatego są rzetelne i wiarygodne – powiedziała Marzena
  • W naszej infolinii chętnie wysłucham i odpowiem na najbardziej nurtujące pytania. Chcę pomóc osobom chorującym i ich bliskim w poszukiwaniu rzetelnych informacji – powiedziała Renata.
  • Będę po drugiej stronie telefonu, aby wysłuchać i udzielić jak najbardziej precyzyjnych informacji. Chcę towarzyszyć osobom, które doświadczają choroby, aby miały wsparcie i wiedziały, że nie są same – powiedziała Agnieszka

Infolinia Centrum Kryzysowego będzie czynna od poniedziałku do piątku w godz. 17:00-19:00. Numer infolinii – 22 105 55 30.

Źródło: Polskie Amazonki Ruch Społeczny