Wszystko zaczęło się 30 lat temu. – Tuż po transformacji ustrojowej w 1989 r. zaczęłam pracować w Peweksie, tam po raz pierwszy miałam okazję zetknąć się ze światem luksusowych towarów. Wtedy to był lepszy świat i bardzo chciałam stać się jego częścią – wspomina Stanisława Missala i dodaje, że właśnie wtedy zrozumiała, że najważniejsza jest jakość i wyjątkowość. – Dlatego, kiedy urządzałam swój pierwszy salon odważnie postawiłam na szkło. Nikt wtedy nie słyszał o tym, żeby robić lustrzane półki czy ściany, sama je wymyśliłam i z pomocą zaprzyjaźnionego rzemieślnika wykonałam. To sprawiło, że byliśmy wyjątkowi, w całej Warszawie nie było miejsca, które wyglądałoby równie szykownie – opowiada. Ta wyjątkowość sprawiła, że marka Chanel, która chciała zadebiutować w Polsce zdecydowała, że to właśnie ten salon będzie idealnym miejscem na start. – I tak na naszych szklanych półkach pojawiły się perfumy Chanel, Dior, Guerlain czy Lancôme. A butik zyskał nazwę Quality, bo od początku byłam przekonana, że wysoka jakość to klucz do sukcesu – mówi właścicielka.
Quality, czyli jakość
Jakość rozumiana na wiele sposobów – nie tylko jako jakość produktów, ale także jakość obsługi. – Dziś wiele się mówi o tym, że bycie sprzedawcą to za mało, że w sprzedaży dużo ważniejsze jest doradztwo. Dla mnie było to oczywiste już 30 lat temu. Już wtedy wiedziałam, że w perfumerii powinny pracować konsultantki, a nie sprzedawczynie. Dlatego nigdy nie mówię, że mam pracowników, tylko zawsze współpracowników, bo tak naprawdę razem tworzymy tę firmę, bo to właśnie dzięki zaangażowaniu, wiedzy i doradztwu moich ludzi, klienci wychodzą zadowoleni. Bez tych ludzi firma nie osiągnęłaby sukcesu – przekonuje Stanisława Missala i przyznaje, że wszystkie osoby, z którymi pracuje traktuje jak rodzinę. – I to nie tylko moich synów i córki (przyp. red. tak nazywa synowe), ale także wszystkich, z którymi od lat mam przyjemność pracować. Jesteśmy rodzinną firmą i jestem z tego dumna – mówi właścicielka.
O miłej, rodzinnej atmosferze świadczą choćby ciasteczka – na klientów perfumerii czekają zwykle upieczone przez Stanisławę Missalę kruche ciasteczka i bezy na co dzień, a od święta – nugaty i mazurki. – Bo chcę, by każdy klient czuł się u nas wyjątkowo. W końcu wyjątkowość to DNA naszej marki. W naszych perfumeriach oferujemy kosmetyki niezwykłe. Zapachy i rytuały kosmetyczne, których nie znajdzie się w perfumeriach sieciowych – tłumaczy Stanisława Missala.
Niszowy, czyli wyjątkowy
–Kiedy startowaliśmy w naszych perfumeriach oferowaliśmy najbardziej znane światowe marki, kiedy w Polsce zaczęły rozwijać się perfumerie sieciowe, zaczęliśmy szukać własnej drogi. Byłam pewna, że jakość to jest dobry kierunek, do tego postanowiłam dodać wyjątkowość – mówi właścicielka i dodaje, że związane było to z jej osobistymi preferencjami. – Poznawałam wspaniałych kreatorów perfum, a oni pokazywali mi niezwykły świat zapachów, nieoczywistych połączeń, wyjątkowych nut. Postanowiłam ten świat przybliżyć także moim klientom i dlatego zaczęliśmy specjalizować się w kosmetykach niszowych – tłumaczy Stanisława Missala. Perfumerie Quality kojarzone są przede wszystkim z niezwykłymi artystycznymi zapachami marek takich jak Amouage, Creed, Clive Christian, Xerjoff.
– Ale oferujemy nie tylko zapachy. Moim oczkiem w głowie zawsze była i nadal pozostaje prawdziwie skuteczna, bezpieczna pielęgnacja. Osobiście uwielbiam japońską markę Menard i z radością dzielę się z klientkami doskonałym japońskim rytuałem dbania o cerę – opowiada i dodaje, że wszystkie kosmetyki, jakie dostępne są w Perfumeriach Quality testowane są przez osoby zatrudnione w firmie. – Zdarza się tak, że rozwiązujemy umowę z jakąś marką, bo nasze konsultantki nie są zadowolone z jej kosmetyków, a co za tym idzie nie są przekonane do rekomendowania ich klientkom. My sprzedajemy tylko to, w co naprawdę wierzymy – przekonuje Stanisława Missala. Firma nie ma kłopotu z pozyskaniem marek do współpracy. – Jesteśmy na rynku bardzo długo i mamy to szczęście, że staliśmy się rozpoznawalni, dlatego marki najczęściej same szukają kontaktu z nami. Jesteśmy jednak bardzo wymagający i tak naprawdę tylko z nielicznymi decydujemy się nawiązać współpracę – mówi i dodaje, że przez wzgląd na klientów Quality jest zainteresowana tylko współpracą z naprawdę doskonałymi i poważnymi markami. – A jak je wybieramy? Po prostu mamy nosa do perfum! – zapewnia właścicielka.
Perfumerie Quality Missala – to sieć trzech ekskluzywnych perfumerii oferujących niszowe kosmetyki. Działa na rynku od 1991 r.
Zapach luksusu
MISSALA Qessence – to zapach, który powstał na 20-lecie firmy Quality Missala. Kompozycja powstała we francuskim mieście Grasse, światowej stolicy perfumiarstwa, we współpracy z Jeanem-Claudem Astierem, który tworzy zapachy dla takich marek jak Maison Micallef czy Widian. Qessence ma orientalno-drzewny charakter. Stanisława Missala zawarła w nim najbardziej cenione przez siebie nuty: paczulę, oud, kadzidło, szafran, kolendrę, irys, różę, jaśmin, drzewo sandałowe, wetiwer i wanilię.