Historia marki FILA
Artykuł sponsorowany

Historia marki FILA

Dodano: 
Woda Toaletowa Fila
Woda Toaletowa Fila Źródło: Materiały partnera
Ta marka oferuje coraz więcej i jest starsza niż można przypuszczać. Jak FILA dotarła do miejsca, w którym jest teraz? Oto krótka historia marki, którą pokochali nie tylko miłośnicy streetstyle’u, ale również Influencerzy na całym świecie.

FILA, to marka znana głownie z odzieży i obuwia sportowego, która powstała we Włoszech w 1911 roku. To właśnie tam rozpoczyna się jej wielka historia. FILA została założona w słonecznej Italii w piemonckiej uroczej miejscowości Biella. Ciekawostką jest, że w 2007 r. odbył się tam turniej tenisowy ITF, który wygrała nasza rodaczka Agnieszka Radwańska. Lokalizacja nie była bez znaczenia, gdyż pierwotnie brand zajmował się tworzeniem bielizny, zarówno dla tenisistów jak i dla narciarzy, którzy ćwiczą swoje umiejętności w niedalekich Alpach. Czterech braci z rodziny Fila, w domowych warunkach podjęło się tworzenia wyrobów najwyższej jakości, które niezmiennie podbijają serca miłośników sportu. W rodzinnym mieście Biella bracia Fila otworzyli swój pierwszy sklep z bielizną damską i męską. Biznes, który początkowo był skierowany wyłącznie do mieszkańców miasta, szybko rozszerzył się na całe Włochy, a później stał się rozpoznawalny na całym świecie. Niebieskie i czerwone „F” stworzone przez włoskiego architekta i stylistę Sergio Privitera pojawiło się po raz pierwszy.

Woda Toaletowa Fila

Marka FILA ma ponad 100 lat doświadczenia w produkcji odzieży sportowej. Z czasem jednak znacząco poszerzyła swój asortyment, zdobywając ugruntowaną pozycję na rynku. W 1973 firma stworzyła pierwszą linię sportową, którą były stroje do tenisa wykonane z żebrowanej bawełny.

Droga do rozpoznawalności

W latach 70- tych nadchodzi pierwsza rewolucja i fala prawdziwej popularności. Właśnie w tym okresie FILA zaczęła tworzyć odzież również dla miłośników innych dyscyplin.

Spore znaczenie dla działalności firmy miały również lata 80-te, kiedy to marka wypuściła na rynek buty do gry w tenisa i sandały. Doszło do tego dzięki zawarciu umowy licencyjnej z firmą Lario. W ten sposób marka FILA stała się rozpoznawalnym na całym świecie producentem obuwia sportowego.

Lata 80-te XX wieku, to szczyt popularności marki wśród tenisistów. FILA była liderem jeśli chodzi o odzież i obuwie idealne na kort, a konkurować z nią mógł tylko Sergio Tacchini. W tym czasie odświeżony zostaje również logotyp zyskując kształt, który znamy dzisiaj. Czerwień symbolizuje energię, a niebieski – zaufanie, jakim można obdarzyć brand bez cienia wątpliwości.

Od 2007 roku główna siedziba marki znajduje się w Korei Południowej. Obecnie marka FILA zajmuje się produkcją ubrań przeznaczonych do różnych dyscyplin sportowych, między innymi do: tenisa, piłki nożnej, narciarstwa, koszykówki czy golfa. Produkuje również buty lifestyle. FILA kieruje swoje produkty do ludzi, którzy w swoim życiu skupiają się głównie na sporcie. Marka stara się, by mogli oni czerpać jeszcze większą satysfakcję z aktywności fizycznej.

2011, to rok w którym marka zaczęła eksplorować kolejne rynki. Projektanci tworzą już nie tylko odzież dla miłośników sportu, ale też akcesoria dla golfistów! Proponowane rozwiązania docenili nawet profesjonaliści tacy jak gwiazda tenisa, Björn Borg, uważany za jednego z najlepszych tenisistów w historii.

W 2016 roku miłośnicy mody miejskiej w sportowym stylu na nowo odkrywają siłę marki FILA. Odzież, obuwie i akcesoria z charakterystycznym logo i unikalnym looku, do tej pory nieco zapomniane, wracają do łask i znów podbijają nasze serca.

Czas na wielką rewolucję! Po ponad dwudziestu latach wracają buty FILA Disruptor, na nowo rozgrzewając świat mody miejskiej i wywołując kolosalne zmiany, które możemy obserwować do dziś. Masywne, zabudowane sneakersy, drapieżne i niewątpliwie zwracające uwagę, stają się ostatnim krzykiem mody, a ich design prawdziwym kanonem. Od tej chwili w naszych sercach (i szafach) goszczą „ugly shoes” dokładnie takie, jak niemal dwie dekady wcześniej zaproponowała Fila.

Zachwyt butami Disruprot nie maleje. Noszą je gwiazdy showbiznesu, influencerki, a każda aspirująca znawczyni mody absolutnie musi mieć je w swojej szafie. Hashtagi z nazwą modelu biją rekordy popularności na Instagramie, a zachwyt nie maleje. Ukoronowaniem sukcesu jest tytuł „Sneakers of the Year” przyznany marce Fila przez opiniotwórczy serwis footwear News.

Od odzieży sportowej po perfumy

Obecnie asortyment marki FILA obejmuje nie tylko odzież sportową, obuwie i sprzęt sportowy, ale także produkty kosmetyczne i zapachy, które są ukierunkowane na sport.

Linia F-VIBES dla kobiet i mężczyzn, to zapachy zdecydowanie stworzone dla tych, dla których sport jest całym życiem. Perfumy pełne energii, emocji i pozytywnych wibracji, jak po dobrym treningu i przypływie endorfin. Idealny zapach dla tych, którzy szukają swojego stylu.

Linia F-VIBES dla kobiet i mężczyzn

Linia F-POWER, to wody toaletowe, stworzone z myślą o tych, którzy poszukują w życiu siły, witalności i energii, zarówno w codziennym życiu jak i poprzez sport. Zapach, dzięki któremu dodasz sobie odpowiedni zastrzyk energii, który będzie towarzyszyć na dłużej. Doładuj się z F-POWER!

Linia F-POWER, to wody toaletowe

Rok 2019 jednoznacznie pokazał lifestylową siłę marki, która zadebiutowała na wybiegach jednej z największych światowych stolic mody w Mediolanie. Zainteresowanie marką nie słabnie po dziś dzień.

Świat marki FILA, to: historia, sukces, innowacyjność, sportowa elegancja i podążanie za trendami.

Zapachy tej marki są dostępne w sieci drogerii NATURA oraz na drogerienatura.pl

Linia F-POWER, to wody toaletowe

Źródło: Selcos Distribution