Nowa analiza jest pierwszą, która pokazuje znaczny wskaźnik bezobjawowych zakażeń, ryzyko narażenia i stres psychiczny, jaki pracownicy sklepów spożywczych odczuwali podczas pandemii. W badaniu 20% ze 104 pracowników sklepu spożywczego przebadanych w maju w sklepie w Bostonie miało pozytywne wyniki wymazów z nosa.
To był znacznie wyższy wskaźnik infekcji niż to, co obserwowano w okolicznych społecznościach. Pracownicy, którzy mieli do czynienia z klientami, mieli pięć razy większe prawdopodobieństwo pozytywnego wyniku testu na obecność COVID-19 niż koledzy na innych stanowiskach.
Ale trzy na cztery osoby, które uzyskały wynik pozytywny, nie miały żadnych objawów.
Kluczem jest dystans
Pracownicy biorący udział w badaniu próbowali przedsięwziąć środki ostrożności. Prawie wszyscy (91%) stwierdziło, że nosili maskę w pracy, a 77% stwierdziło, że nosiło maski również poza pracą. Jednak tylko około 66% stwierdziło, że jest w stanie konsekwentnie praktykować dystans społeczny w pracy.
Ta niezdolność do społecznego dystansu miała wpływ zarówno emocjonalny, jak i fizyczny. Prawie jedna czwarta osób zatrudnionych w obsłudze klienta stwierdziła, że ma problemy z lękiem i depresją w porównaniu z 8% pracowników, którzy nie musieli kontaktować się z klientami. Badanie wykazało, że pracownicy, którzy dojeżdżali do pracy rowerem, samochodem lub pieszo, byli mniej narażeni na depresję niż ci, którzy korzystali z transportu publicznego.
Co najmniej 108 pracowników sklepów spożywczych zmarło, a ponad 16 300 zostało zarażonych lub narażonych na działanie COVID-19, zgodnie z danymi Międzynarodowego Związku Pracowników Żywności i Handlu (United Food and Commercial Workers International Union). Związek reprezentuje 1,3 miliona pracowników.
Jak walczyć z COVID-19 w tym środowisku?
Wskaźniki infekcji wśród pracowników w tym badaniu wydają się wysokie. Dla porównania, wcześniejsze badanie zakażeń COVID-19 wśród holenderskich pracowników służby zdrowia wykazało, że wskaźnik zakażeń wynosił około 10%. Jeden z autorów badania powiedział, że ma nadzieję, że to badanie zachęci rząd i właścicieli sklepów do zapewnienia lepszych wskazówek, rutynowych testów i ochrony pracowników sklepów spożywczych.
Niektóre stany USA zwiększyły wsparcie dla pracowników sklepów spożywczych, zwiększając dostęp do opieki nad dziećmi i wymagając od kupujących noszenia masek. Według UFCW trzy stany oferują bezpłatne testy dla tych pracowników, a cztery oferują pracownikom wynagrodzenie, ale żaden ze stanów nie zapewnia pracownikom sklepu spożywczego pełnego statusu pierwszej pomocy, a przepisy są niespójne w poszczególnych stanach.
Czytaj też:
Eksperci: Przed Europą jeszcze kilka fal COVID-19Czytaj też:
QCOVID – Nowe narzędzie ryzyka śmierci na COVID-19 od brytyjskich naukowcówCzytaj też:
Czy powszechnie stosowany lek na cukrzycę wyleczy Parkinsona?