12 znaków odwodnienia, których nigdy nie można ignorować

12 znaków odwodnienia, których nigdy nie można ignorować

Dodano: 1
Brak wody
Brak wody / Źródło: FreeImages.com / Vivek Chugh
Prawdopodobnie jedną z najgorszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojego organizmu, jest pozwolić mu się odwodnić. Nie brakuje badań, które dowodzą, że odwodnienie może mieć głęboki wpływ na zdrowie i ogólną jakość życia.

Od lat wielu dietetyków, lekarzy, a nawet fizjologów głosi, jak ważne jest spożywanie co najmniej ośmiu szklanek wody dziennie. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, woda zawiera zero kalorii. Już sam ten fakt sprawia, że ​​jest to idealny napój dla tych, którzy próbują schudnąć lub chcą utrzymać zdrową wagę. Po drugie, picie dużej ilości wody pomaga wypłukać toksyny, które w przeciwnym razie niekorzystnie wpływałyby na układ odpornościowy. A z kolei mogą prowadzić do niezliczonych problemów zdrowotnych.

Co to jest odwodnienie?

Odwodnienie odnosi się do stanu, w którym organizm traci więcej płynów, niż wchłania. Kiedy to nastąpi, zmienia się równowaga sodu i innych elektrolitów w organizmie. Biorąc pod uwagę, że ponad dwie trzecie ludzkiego ciała składa się z wody, nawet niewielkie zakłócenie, jeśli chodzi o delikatną równowagę tych minerałów, może negatywnie wpłynąć na jego funkcjonowanie.

Oznaki odwodnienia

Wiele osób ignoruje typowe oznaki odwodnienia, wierząc, że objawy, które odczuwają, ostatecznie ustąpią. W rezultacie wiele z tych samych osób jest tak poważnie odwodnionych, że muszą być hospitalizowani. Typowe objawy odwodnienia, któremu może towarzyszyć pragnienie lub nie, obejmują:

Łagodne do umiarkowanych oznaki odwodnienia

  • Rzadkie oddawanie moczu
  • Spadek produkcji śliny
  • Bóle głowy
  • Skurcze mięśni
  • Skóra, która jest zawsze sucha

Poważne oznaki odwodnienia

  • Ciemny mocz
  • Zawroty głowy
  • Szybkie bicie serca
  • Szybkie oddychanie
  • Ekstremalne zmęczenie
  • Półomdlenia
  • Podkrążone oczy

Czytaj też:
10 nawyków żywieniowych naturalnie szczupłych ludzi

Opracowała:
Źródło: Power of positivity
 1

Czytaj także