W duży upał nie trudno o odwodnienie. To najważniejsze oznaki

W duży upał nie trudno o odwodnienie. To najważniejsze oznaki

Dodano: 1
Zmęczona kobieta
Zmęczona kobieta Źródło: Pexels / Valeria Ushakova
Prawdopodobnie jedną z najgorszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojego organizmu, jest pozwolić mu się odwodnić. Nie brakuje badań, które dowodzą, że odwodnienie może mieć głęboki wpływ na zdrowie i ogólną jakość życia.

Od lat wielu dietetyków, lekarzy, a nawet fizjologów głosi, jak ważne jest spożywanie co najmniej ośmiu szklanek wody dziennie. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, woda zawiera zero kalorii. Już sam ten fakt sprawia, że jest to idealny napój dla tych, którzy próbują schudnąć lub chcą utrzymać zdrową wagę. Po drugie, picie dużej ilości wody pomaga wypłukać toksyny, które w przeciwnym razie niekorzystnie wpływałyby na układ odpornościowy. A z kolei mogą prowadzić do niezliczonych problemów zdrowotnych.

Co to jest odwodnienie?

Odwodnienie odnosi się do stanu, w którym organizm traci więcej płynów, niż wchłania. Kiedy to nastąpi, zmienia się równowaga sodu i innych elektrolitów w organizmie. Biorąc pod uwagę, że ponad dwie trzecie ludzkiego ciała składa się z wody, nawet niewielkie zakłócenie, jeśli chodzi o delikatną równowagę tych minerałów, może negatywnie wpłynąć na jego funkcjonowanie.

Oznaki odwodnienia

Wiele osób ignoruje typowe oznaki odwodnienia, wierząc, że objawy, które odczuwają, ostatecznie ustąpią. W rezultacie wiele z tych samych osób jest tak poważnie odwodnionych, że muszą być hospitalizowani. Typowe objawy odwodnienia, któremu może towarzyszyć pragnienie lub nie, obejmują:

Łagodne do umiarkowanych oznak odwodnienia

  • Rzadkie oddawanie moczu
  • Spadek produkcji śliny
  • Bóle głowy
  • Skurcze mięśni
  • Skóra, która jest zawsze sucha

Poważne oznaki odwodnienia

  • Ciemny mocz
  • Zawroty głowy
  • Szybkie bicie serca
  • Szybkie oddychanie
  • Ekstremalne zmęczenie
  • Półomdlenia
  • Podkrążone oczy

Czytaj też:
Siedem prostych sposobów na to, jak pić więcej wody
Czytaj też:
Post wodny, czyli najbardziej ryzykowna z diet. Jakie ma korzyści, a jakie wady?


Opracowała:
Źródło: Power of positivity
 1

Czytaj także