Eksperci ostrzegają: Popularny środek przeciwbólowy powoduje niewydolność serca

Eksperci ostrzegają: Popularny środek przeciwbólowy powoduje niewydolność serca

Dodano:   /  Zmieniono: 
Leki (fot. blackboard1965/fotolia.pl)
Leki przeciwbólowe zawierające ibuprofen mogą wywołać lub nasilić niewydolność serca - informuje Stowarzyszenie American Heart Association (AHA).

Stowarzyszenie American Heart Association wydało oświadczenie ostrzegające osoby, które mają problemy z sercem, a zażywają codziennie leki. Podkreślono, że leki przeciwzapalne, w tym powszechnie stosowane środki przeciwbólowe, takie jak ibuprofen, powodują lub nasilają niewydolność serca. AHA ostrzega, że wiele suplementów stosowanych w medycynie komplementarnej i alternatywnej może być niebezpiecznych dla pacjentów z niewydolnością serca, w tym produktów zawierających efedrynę, która podnosi ciśnienie krwi.

Robert Page z Uniwersytetu w Kolorado stwierdził, że pacjenci często ignorują ulotki leków, które są dostępne bez recepty. Dotyczy to również naturalnych suplementów.

Stowarzyszenie American Heart Association (AHA) publikuje naukowe opracowanie pt. Wytyczne dotyczące Resuscytacji Krążeniowo-Oddechowej oraz Doraźnego Postępowania w Zaburzeniach Krążenia, które stanowią podstawę protokołów postępowania przy ratowaniu życia stosowanych przez pracowników służby zdrowia, placówki i szpitale w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.

Czytaj także