Naturalne domowe antybiotyki

Naturalne domowe antybiotyki

Dodano: 
Nie bójmy się więc powrotu do babcinych sposobów leczenia i śmiało włączajmy te składniki do naszej codziennej diety.

Nawet lekarze są zdania, że na wczesnym etapie przeziębienia silne leki można z powodzeniem zastąpić alternatywnymi, takimi jak czosnek, surowa cebula, ekstrakt z pestek grejpfruta, oregano, szałwia, tymianek, majeranek i bazylia, żurawina, propolis, cynamon i imbir, echinacea, miód, chrzan, kasza jaglana, marchew, słonecznik oraz kora drzewa lapacho. Śmiało włączajmy te składniki do codziennej diety.


Miód na przeziębienie, grypę, zapalenie oskrzeli i płuc. Zawiera wiele witamin i składników mineralnych oraz substancje czynne biologicznie: rutynę, inhibinę i enzymy. Chrzan na kaszel. Ma działanie bakteriobójcze. W postaci syropu odkaża górne drogi oddechowe i ułatwia odkrztuszanie. Czosnek na grypę. Zawiera ponad 200 aktywnych substancji korzystnych dla zdrowia. Najważniejszą z nich jest allicyna, która ma działanie zbliżone do antybiotyku. Ponadto niszczy wirusy, dlatego też wspomaga leczenie grypy. Czosnek najlepiej pokroić cienko i położyć na kromce chleba z masłem. Dla osłabienia zapachu można dodać natkę pietruszki. Cebula na chrypę. Znakomicie działa na błony śluzowe, zwiększając wydzielanie śluzu, dlatego ułatwia zwalczanie stanów zapalnych górnych dróg oddechowych. Kwiat lipy i czarnego bzu na poty. Najlepiej zrobić z nich napar, dodać syropu z malin i łyżeczkę miodu. Napar działa napotnie, przeciwgorączkowo, oczyszczająco i uzupełnia niedobór witaminy C. Żurawina na zapalenie pęcherza. Pomaga wypłukać bakterie odpowiedzialne za zapalenie pęcherza.

ANNA JELONEK, DIETETYK, TWOJA KLINIKA

Układ odpornościowy (z łac. immunologiczny) jest jednym z najbardziej rozsądnych układów ludzkiego organizmu. Ma zdolność zapamiętywania i uczenia się, szybkiej oceny bodźców z zewnątrz w sytuacji szkodliwości oraz doboru odpowiedniej reakcji na zagrożenia. Dieta obfitująca w naturalne antybiotyki może przynieść wiele korzyści i wzmocnić nasz organizm nie tylko w okresie jesienno-zimowym.

DAWID BUDZICH, KUCHARZ, WSPÓŁPROWADZĄCY PROGRAM TELEWIZYJNY „NA ZDROWIE”

Gdy czujemy, że „coś nas łapie”, świetną propozycją będą dania kuchni orientalnej, np. tajskiej, ze względu na dużą ilość chili, czosnku i imbiru, które mają działanie bakteriobójcze i rozgrzewające. Dobra będzie również duża ilość cytrusów i świeżych ziół, które dostarczą organizmowi moc witamin. Możecie więc przygotować swoje ulubione curry lub tajską zupę na bazie mleka kokosowego, aby zjeść ze smakiem i na zdrowie!

Okładka tygodnika WPROST: 6/2016
Więcej możesz przeczytać w 6/2016 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0