7 wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania się w domu

7 wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania się w domu

Dodano: 
Gotowanie
Gotowanie / Źródło: Unsplash / Becca Tapert
W przypadku niektórych osób polecenie pozostania w domu przez cały dzień może zakłócić rutynowe posiłki i zwiększyć wyzwanie, jakim jest zdrowe odżywianie. Ale to wyzwanie może być szansą na poprawę swojej diety i ogólnego zdrowia.

Problemy mogą się pojawić, gdy wszyscy spędzają dzień z dala od przepełnionych lodówek, powiedziała Esther Granville, która zarządza programami żywieniowymi w ramach programu Healthy Duke, programu odnowy biologicznej dla pracowników na Duke University w Durham w Północnej Karolinie.

„Ale myślę, że w równym stopniu odkrywamy, że ludzie mają teraz więcej możliwości niż kiedykolwiek, aby skupić się na tym, jak przygotować zdrową żywność w domu”.

Granville, zarejestrowany dietetyk, który prowadzi kursy online na temat zdrowego odżywiania się w domu, ma kilka wskazówek, jak to zrobić.

7 wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania się w domu

Zaplanuj swoje zakupy
Wymyśl podstawowy harmonogram tego, co będziesz robić. Możesz ograniczyć marnotrawstwo - i zaoszczędzić pieniądze - sprawdzając zbliżający się koniec okresu przydatności do spożycia i zastanawiając się, jak go wykorzystać. Czy mógłbyś użyć sosu marinara z zeszłej nocy w innym przepisie? Czy jest coś w zamrażarce, co może się zepsuć, jeśli tego nie rozmrozisz?

Bądź elastyczny, ale nie kupuj zbyt dużo
W dzisiejszych czasach każdy musi być przygotowany na to, że w sklepie może zabraknąć niektórych pozycji. Ale kupowanie więcej niż potrzebujesz zwiększa prawdopodobieństwo marnowania żywności . „Jeśli przesadzisz, możesz marnować pieniądze” - powiedziała Granville. Wystarczą jedne zakupy na tydzień, a najlepiej dwa. Jeśli robisz zakupy osobiście, pamiętaj o masce i środku odkażającym do rąk, zgodnie z zaleceniami Centers for Disease Control and Prevention.

Rozważ zakupy z dostawą
Świat zakupów spożywczych online szybko się rozwija. Niektórzy ludzie mogą być ostrożni z powodu obawy przed dodatkowymi wydatkami. Niektóre sklepy informują z góry, że ich ceny online nie odpowiadają tym, które można znaleźć w tradycyjnej lokalizacji sklepu, inne liczą sobie za dowóz. Nawet jeśli tak jest w przypadku zakupów, zakupy online mogą przynosić korzyści. Wszystkie sklepy pokazują sumaryczną kwotę, jaką wydajesz. Jeśli przekroczysz budżet, możesz dokonać korekty. Jest to o wiele trudniejsze, gdy jesteś w sklepie, próbując dodać to sobie do głowy, gdy idziesz. Możesz także mniej pokusić się o spacer po alejce ze słodyczami, robiąc zakupy online. Możesz też być mniej rozpraszany przez reklamy rzeczy, których nie potrzebujesz.

Dowiedz się, jak wygląda zbilansowany posiłek
Przestrzeganie ogólnego zdrowego schematu żywieniowego, który podkreśla różnorodność owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, chudego białka roślinnego lub zwierzęcego, ryb, orzechów i roślin strączkowych oraz nietropikalnych olejów roślinnych jest niezwykle ważne. Zdrowe menu powinno także ograniczać tłuszcze nasycone i trans, sód, mięso czerwone i przetworzone, dodatek cukru i słodzone napoje.

Unikaj przetworzonej żywności
Możesz pokusić się o zaopatrzenie się w gotowe do spożycia posiłki, ale sprawdź etykietę. Jeśli nie rozpoznajesz większości składników, odłóż to, powiedziała Granville. Nadal można znaleźć zdrowe produkty, które można przechowywać na półce: pomyśl o owocach i warzywach w puszkach i mrożonych. Jeśli to możliwe, wybieraj te puszkowane w wodzie bez dodatku cukru, sodu lub tłuszczów nasyconych i trans . I wypłucz je przed użyciem. Jeśli kupujesz makaron, poszukaj wersji pełnoziarnistej.

Miej pod ręką zdrowe przekąski
Jedną z najlepszych rzeczy do zrobienia jest przechowywanie zdrowej żywności na widoku. Przeprowadzono wiele badań, które faktycznie pokazują, że jeśli weźmiesz miskę świeżych owoców i włożysz ją do lodówki za kartonem na mleko, jest o wiele mniej prawdopodobne, że przejdziesz obok i wyciągniesz jabłko z tej miski, niż byś to zrobił gdyby ta miska stała na kuchennym blacie.

Nie jesteś kucharzem? Żaden problem
Tylko dlatego, że wszyscy twoi przyjaciele nagle pieczą własny chleb od podstaw, nie oznacza, że ​​musisz. Dostosuj swoje plany gotowania do poziomu umiejętności. Zalecamy rozpoczęcie od listy pięciu lub sześciu zdrowych posiłków, które umiesz przygotować. Następnie, gdy czas i twoje kreatywne pragnienia na to pozwalają, zacznij eksperymentować. Jeśli rozumiesz prostą koncepcję zbilansowanego talerza, w którym spożywasz różne potrawy z umiarem i w równowadze, to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz, aby jeść zdrowo.
Czytaj też:
Jak jedzą Polacy po czasie społecznej izolacji? Sondaż

Opracowała i tłumaczyła:
Źródło: MedicalXpress
-
 0

Czytaj także