WHO uruchomiła chatbota na Messengerze, aby zwalczać dezinformację o COVID-19

WHO uruchomiła chatbota na Messengerze, aby zwalczać dezinformację o COVID-19

Dodano: 
Messenger
Messenger Źródło:Shutterstock / BigTunaOnline
Chatbot jest jednym z elementów, w jaki Facebook i WHO walczy z fake newsami. Oferuje on rzetelne i sprawdzone informacje na temat nowego koronawirusa. Ta łatwa w obsłudze usługa może dotrzeć do aż ponad 4 miliardów ludzi na całym świecie.

W celu lepszego informowania świata o pandemii CODIV-19 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła wtyczkę Messengera na swojej platformie WHO Health Alert, oferującej natychmiastowe i dokładne informacje na temat nowego koronawirusa. Dostęp można uzyskać za pośrednictwem oficjalnej strony WHO na Facebooku, wybierając opcję „wyślij wiadomość” lub klikając w link Messengera. Dzięki rozmowie z botem możemy dowiedzieć się, co w temacie nowego koronawirusa jest faktem, a co mitem. Aktualnie opcja dostępna jest w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim i arabskim.

Komu pomaga aplikacja WHO Health?

Usługa WHO Health Alert dotarła już do ponad 12 milionów osób za pośrednictwem usługi WhatsApp. W wielu regionach, w których ludzie najbardziej ucierpieli przez COVID-19, łączna liczba wiadomości wysyłanych za pośrednictwem aplikacji Facebooka wzrosła o ponad 50 procent. Dzięki przejściu na wtyczkę Messengera i inne powiązane z nim kanały komunikacji, WHO Health Alert może dotrzeć aż do 4,2 miliarda ludzi. Pomaga użytkownikom uzyskiwać informacje o COVID-19, zapobiegać jego rozprzestrzenianiu się i zrozumieć fakty związane z chorobą. Wszystkie informacje przekazywane przez platformę i kanały komunikacji są potwierdzone, dzięki czemu zmniejsza się dezinformacja i można zwalczać fake newsy.

Chatbot został opracowany we współpracy ze Sprinklr, w ramach WHO Technology for COVID-19 Initiative, darmowej współpracy firm technologicznych zrzeszonych przez WHO specjalnie w celu zwalczania pandemii COVID-19.

Czytaj też:
Facebook pracuje nad nowymi narzędziami dla naukowców w czasie pandemii