W celu lepszego informowania świata o pandemii CODIV-19 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła wtyczkę Messengera na swojej platformie WHO Health Alert, oferującej natychmiastowe i dokładne informacje na temat nowego koronawirusa. Dostęp można uzyskać za pośrednictwem oficjalnej strony WHO na Facebooku, wybierając opcję „wyślij wiadomość” lub klikając w link Messengera. Dzięki rozmowie z botem możemy dowiedzieć się, co w temacie nowego koronawirusa jest faktem, a co mitem. Aktualnie opcja dostępna jest w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim i arabskim.
Komu pomaga aplikacja WHO Health?
Usługa WHO Health Alert dotarła już do ponad 12 milionów osób za pośrednictwem usługi WhatsApp. W wielu regionach, w których ludzie najbardziej ucierpieli przez COVID-19, łączna liczba wiadomości wysyłanych za pośrednictwem aplikacji Facebooka wzrosła o ponad 50 procent. Dzięki przejściu na wtyczkę Messengera i inne powiązane z nim kanały komunikacji, WHO Health Alert może dotrzeć aż do 4,2 miliarda ludzi. Pomaga użytkownikom uzyskiwać informacje o COVID-19, zapobiegać jego rozprzestrzenianiu się i zrozumieć fakty związane z chorobą. Wszystkie informacje przekazywane przez platformę i kanały komunikacji są potwierdzone, dzięki czemu zmniejsza się dezinformacja i można zwalczać fake newsy.
Chatbot został opracowany we współpracy ze Sprinklr, w ramach WHO Technology for COVID-19 Initiative, darmowej współpracy firm technologicznych zrzeszonych przez WHO specjalnie w celu zwalczania pandemii COVID-19.
Czytaj też:
Facebook pracuje nad nowymi narzędziami dla naukowców w czasie pandemii