NFZ chce poznać opinię pacjentów na temat ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Od poniedziałku 19 grudnia do wybranych losowo pacjentów mogą dzwonić ankieterzy i pytać ich o ocenę jakości leczenia. Ankieta jest anonimowa. Co ważne, pacjent nie powinien podawać żadnych informacji o sobie: zarówno danych osobowych (w tym np. numeru PESEL), ani informacji na temat własnego zdrowia i świadczenia, z którego skorzystał.
O co może pytać ankieter NFZ?
Jeśli zadzwoni do ciebie ankieter, zada dokładnie pięć pytań. Jak podaje NFZ, ankieter będzie pytał o:
- sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę,
- zachowanie i postawy pracowników rejestracji,
- zaangażowanie lekarza,
- stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi,
- prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości.
Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10. – Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – mówi Filip Nowak, prezes NFZ. Jak dodaje cytowana przez serwis GS24.pl Małgorzata Koszur z zachodniopomorskiego oddziału NFZ, ankieta to ważny element strategii Funduszu. – Oddajemy głos pacjentom, chcemy poznać ich opinie – podkreśla.
Jeśli masz wątpliwości, zadzwoń na infolinię NFZ
Ankieterzy mogą dzwonić od poniedziałku do soboty w godz. 8.00-18.00. Jak zaznacza NFZ w swoim komunikacie, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamości ankieterów i samego badania, skontaktuj się z infolinią (to bezpłatny numer 800 190 590, który pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu).
Czytaj też:
Dla kogo darmowa kolonoskopia? Sprawdź, czy kwalifikujesz się do badań przesiewowychCzytaj też:
Jak łączyć różne leki? Jest kilka ważnych zasad