Z tych czynności nie powinieneś rezygnować, kiedy robi się chłodniej

Z tych czynności nie powinieneś rezygnować, kiedy robi się chłodniej

Dodano: 
Kobieta na spacerze w lesie
Kobieta na spacerze w lesie / Źródło: Fotolia / wstockstudio
Ciepły sweter, kocyk, ulubiona herbata z goździkami i imbirem i film – to wydaje się receptą na chłodne dni, a raczej wieczory. Jednak jesienne powroty z pracy do domu nie muszą łączyć się z lenistwem.

Wydaje ci się, że jedynym sposobem na przetrwanie chłodnej jesieni – a zimy w szczególności – jest wygrzewanie się pod kocem? Nic bardziej mylnego!

Czytaj też:
Ten rodzaj ćwiczeń pomoże zwalczyć jesienną chandrę

Z czego nie należy rezygnować, gdy pogoda przestała rozpieszczać?

1. Przygotowywanie posiłków w domu
Samodzielne przygotowywanie posiłków, a przede wszystkim stworzenie dobrej, dokładnej listy zakupów może ograniczyć spontaniczne przekąski i kupowanie jedzenia na wynos. Nie przestawaj odżywiać się dobrze tylko dlatego, że na zewnątrz jest zimno i możesz nosić duże swetry i płaszcze. Pomyśl o robieniu zup i gulaszu z dużą ilością ulubionych warzyw i białka. Takie dania są obfite i sycące. Zrób chili z indyka lub wołowiny, stir-fry z kurczaka, tofu lub wołowiny, a na deser zjedz pieczone jabłka i gruszki zamiast ciastek. Kup odżywkę białkową, aby móc sporządzić koktajle.

2. Ochrona przed chłodem
Jeszcze nie ma trzaskających mrozów, ale faktycznie robi się chłodniej. A gdy jest zimno, przepływ krwi koncentruje się w rdzeniu ciała, przez co głowa, dłonie i stopy są podatne na odmrożenia. Miej zawsze na uwadze słowa swojej mamy, które niejednokrotnie słyszałeś w dzieciństwie: ubierz się ciepło. Tymczasem eksperci z Harvardu sprowadzają temat do bardziej naukowego podejścia. Noś cienką parę wkładek rękawiczek wykonanych z materiału odprowadzającego wilgoć (takiego jak polipropylen) pod grubszymi rękawiczkami lub rękawiczkami wyłożonymi wełną lub polarem. Załóż rękawiczki, zanim dłonie stracą ciepło i zdejmij zewnętrzną parę, gdy zaczną się pocić. Zastanów się nad zakupem butów do ćwiczeń o pół lub o jeden rozmiar większych niż zwykle, aby umożliwić założenie grubych skarpet termicznych lub dodatkowej pary zwykłych skarpet. Nie zapomnij o czapce!

3. Suplementacja witaminy D
W chłodniejsze dni ograniczone nasłonecznienie utrudnia naszemu ciału naturalne wytwarzanie witaminy D. A wiele osób ma niedobór tej witaminy nawet latem. Być może nadszedł czas, aby zweryfikować stan witaminy D w twoim organizmie, ponieważ jej odpowiedni poziom wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem wielu form raka. Udaj się na badanie krwi, aby móc wiarygodnie ocenić poziom witaminy D i postępuj zgodnie z radą lekarza, jeśli wyniki będą na niskim poziomie. Niektóre osoby mogą odnieść korzyść z przyjmowania dodatkowej pigułki witaminy D w ciągu tygodnia.

4. Dobry wygląd o każdej porze!
Nawet gdy siedzisz w domu przy złej pogodzie, weź prysznic, ubierz się. Mężczyźni, golcie się. Kobiety, nakładajcie trochę makijażu. Dobry wygląd wbrew pozorom jest szalenie ważny dla twoich emocji. Chodzi o dobre samopoczucie, któremu rzadko sprzyja brzydka pogoda za oknem.

5. Odkażanie często dotykanych powierzchni
Częste mycie rąk to jeden z najlepszych sposobów na uniknięcie chorób i rozprzestrzenianie zarazków na innych. Jednak często zapominamy o innych powierzchniach, których dotykamy przez cały czas: telefony, kierownica samochodu, klamki, krany, piloty. Na nich również gromadzą się bakterie, które mogą wywoływać u nas choroby. Warto przynajmniej raz w tygodniu, a w okresie przeziębień i grypy nawet częściej wycierać wszystkie często dotykane powierzchnie chusteczkami antybakteryjnymi, aby spowolnić rozprzestrzenianie się zarazków.

6. Sen
W chłodniejszych miesiącach rezygnacja ze snu na rzecz spotkań z przyjaciółmi lub oglądania seriali do późnych godzin nocnych to dość kuszące opcje. Jednak odpowiednia ilość snu pozwoli utrzymać silny układ odpornościowy i poradzić sobie ze stresem. Optymalny stan psychiczny wiąże się z 7-8 godzinami nieprzerwanego snu. Bez tego prawie na pewno zauważysz niekorzystny stan twojej psychiki, emocji i całego organizmu

7. Aktywność fizyczna
Nie stosuj temperatury lub złej pogody jako wymówki, aby nie ćwiczyć i nie wychodzić z domu. Po prostu spróbuj. Możesz też iść na siłownię, z pewnością będzie tam mniej osób z podobnych powodów do twoich, więc nie będziesz musiał czekać na swoją kolej do przyrządów. Powinieneś zachowywać te same nawyki przez cały rok: liczy się konsekwencja. Bycie wysportowanym to nie krótka przebieżka, a maraton. Pozostań aktywny w pomieszczeniu. Ćwicz przed telewizorem lub pokonuj długie dystanse w centrum handlowym. Co miesiąc wyznaczaj nowe cele związane z wagą lub wyglądem.

8. Stosowanie kremów z filtrem
Tylko dlatego, że pogoda jest chłodniejsza, a dni stają się coraz krótsze, nie daj się zwieść, że jesteś zachowany od szkodliwego promieniowania UV. Promienie UV są zawsze obecne i mogą przenikać przez chmury, okna samochodów i biur i odbijać się od wody, chodników, śniegu i lodu. Powodują bezpośrednie uszkodzenia skóry i wtórne uszkodzenia oksydacyjne, które prowadzą do raka skóry, czerniaka, zwyrodnień i przedwczesnego starzenia się skóry. Wybierz krem ​​przeciwsłoneczny o szerokim spektrum działania, obejmujący zarówno ochronę UVA, jak i UVB z SPF 30+ i nakładaj go codziennie na całą eksponowaną na słońce skórę, w tym na twarz, uszy, szyję i dłonie.

9. Picie wody
Woda pomaga twojemu ciału lepiej funkcjonować, a jest to szczególnie istotne w przypadku odchudzania. Kiedy twoje ciało staje się odwodnione, spowalnia metabolizm, a odwodnienie może prowadzić do wielu szkód. Gdy na zewnątrz robi się zimno, pij dużo wody, aby zapobiec tym szkodom, w tym urazom i przybieraniu na wadze. Utrzymanie dobrego nawodnienia ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania narządów. Dostarczaj wodę nie tylko poprzez spożywane pokarmy, ale także przez wypijanie ośmiu szklanek wody dziennie.

10. Jedzenie owoców i warzyw sezonowych
Jesienią marzy ci się truskawkowy koktajl i sałatka z pomidorami? Popełnisz błąd, jeśli po nie sięgniesz. Postaw na jesienne i zimowe produkty. Są bardziej aromatyczne, a przede wszystkim tańsze. Postaw na dynię, jabłka, buraki, gruszki, marchew. Korzystaj także z kiszonych produktów.
Czytaj też:
Jesienny trening na świeżym powietrzu – jak znaleźć motywację?

Źródło: eatthis.com
 0

Czytaj także